توسعه قلمرو معتادان متجاهر در خیابان های زاهدان/ کار گروهی دستگاه های اجرایی; راه حلی برای یک معضل اجتماعی


ساعت: 10:43
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921507

برای حل معضل معتادان متجاهر و حل این معضل در شهر زاهدان که جامعه را با چالش و تنش مواجه کرده است، کار گروهی و هماهنگی در اجرای برنامه ها و انجام وظایف نهادهای مسئول است. بخش بزرگی از مشکلات جامعه را حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حضور معتادان متجاهر یکی از عوامل مهم و جدی مخل امنیت در شهر است و واقعیت این است که اعتیاد به مواد مخدر شکل بسیار پیچیده ای از اعتیاد و مشکلات مربوط به آن است و کار در این زمینه نیازمند اثربخشی بیشتر است. تلاش ها.

حضور این افراد بر هویت شهری و فرآیند زیستی شهری تأثیر می گذارد و زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که موضوع به امنیت مربوط شود.

حضور معتادان متجاهر و مصرف مواد مخدر در اماکن عمومی و پارک های کلانشهر زاهدان مردم را نگران کرده است و بی توجهی به این وضعیت کار زیبایی در این شهر نیست.

1300 معتاد در سال گذشته تحت درمان قرار گرفتند

رئیس اداره بهزیستی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما طاهره میرشکار گفت: با توجه به دستور قضایی معتادان کارتن خوابی پس از اقدامات اولیه در خصوص غربالگری این افراد برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد اجباری از جمله دستگیری این افراد انجام می شود. تل سیاه و غیره. مراکز به زاهدان اعزام می شوند.

وی افزود: اقدامات اولیه برای بایگانی مدارک پزشکی این افراد و خدماتی که قرار است ارائه شود، این افراد برای مدت طولانی در مراکز ماده 16 درمان خواهند شد.

میرشکار تصریح کرد: معتادان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و برای رفع نیازهای این افراد در روند بهبودی نیازمند خدمات فردی و حمایتی گسترده ای هستند که باید توسط مراجع و سازمان های مختلف ارائه شود.

رئیس اداره مراقبت های اجتماعی زاهدان با اشاره به اینکه دستگاه هایی وجود دارد که به درمان معتادان متجاهر کمک می کنند، گفت: جمع آوری و غربالگری توسط تیمی از سازمان اجتماعی و مرکز بهداشت و همچنین شهرداری بر عهده شهرداری است. ثبت احوال و افراد متاهل و دارای هویت تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند.


32ac9f40 0b01 4028 9cb7 200b99314884 خبر خاکستری

وی افزود: سازمان فنی و حرفه ای و اداره کار در بهبود و درمان معتادان متجاهر نقش دارند.

میرشکار تصریح کرد: برای توانمندسازی و مراقبت از این افراد پس از خروج از چرخه درمان باید اقداماتی برای اشتغال و کسب مهارت انجام شود.

وی ادامه داد: در صورت کسب مهارت این افراد پس از بهبودی و یک دوره درمانی می توانند برای وام های خوداشتغالی و ارائه به کارفرمایان مفید باشند.

میرشکار تصریح کرد: سازمان بهزیستی برای معتادان متجاهر دوره و درس روانشناسی برگزار می کند و واحد حمایتی مراکز ماده 16 برای جذب معتادان متجاهر با خانواده ها ارتباط برقرار می کند.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و 300 نفر از این معتادان متجاهر تحت درمان قرار گرفتند و امسال نیز 400 نفر در مراکز ماده 16 اجباری تحت درمان هستند.


15 درصد معتادان بالای 65 سال سن دارند

حمیدرضا عابدی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تجمع معتادان متجاهر گفت: برای طرح جمع آوری این معتادان باید تمامی دستگاه ها به بهره برداری برسد. پس از ترک کمپ های معتادان.» دوباره در دام اعتیاد نیفتید، این یک چرخه بیهوده است.

وی افزود: نقطه ضعف کلانشهر زاهدان جمع آوری و پاکسازی معتادان متجاهر نیست، بلکه مشکل اصلی پس از بهبودی و ترک این معتادان این است که هر متولی باید کار خود را به درستی انجام دهد.

عابدی تصریح کرد: سال گذشته هشت معتاد متجاهر برای کمک به بهبودی و ترک سایر اعضا توسط این کمون به کار گرفته شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان ادامه داد: بهزیستی بر اساس ماده 6 آیین نامه موظف است افراد بی خانمان، سالمندان، بیماران و افراد کم توان تحت تکفل را پذیرفته و در مکان های مناسب نگهداری و تامین کند. آنها را با حمایت های لازم تا شرایط مناسب

وی گفت: برای افراد بالای 65 سال نیز باید علوم پزشکی در ستاد سازمانی مستقر شود که پس از درمان از شهرداری در اختیار بهزیستی قرار می گیرد تا از این افراد مراقبت کنند.

این مسئول با اشاره به معضل بزرگ کلانشهر زاهدان خاطرنشان کرد: 15 درصد معتادان متجاهر بالای 65 سال هستند که در هیچ جا پذیرش نمی شوند و طبق مقررات باید اصول غربالگری توسط مددکار اجتماعی انجام شود. که اخیراً در مقر سازماندهی تیم های این اداره مستقر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید