تصویب آیین نامه جامع کار با معتادان متجاهر در کشور


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914011

وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور خاطرنشان کرد:

وزیر کشور در رابطه با تصویب آیین نامه جامع کار با معتادان متجاهر گفت: در این زمینه، هنر. 15 و هنر. سازمان بهزیستی و فراژ.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین محورهای جلسه امروز بحث کارگروه مبارزه با اعتیاد بود که یکی از موضوعات مرتبط با آن، گردهمایی اعضای شورای اجتماعی بود. معتادان و برخورد با وضعیت آنها».

وی در خصوص تصویب آیین نامه جامع برخورد با معتادان متجاهر گفت: در این زمینه ماده 15 و ماده 42 که به زندانیان متجاهر اشاره می کند; بحث و تبادل نظر شد و مصوبه ای به تصویب رسید که با همکاری بهزیستی و سازمان فرجا برای همه معتادان متجاهر اجرا می شود.

وزیر کشور با اشاره به موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، خاطرنشان کرد: بلند شد؛ بحث بر سر این بود که زنان سرپرست خانوار باشند. وی گفت: چندین دستگاه مسئول این موضوع هستند. آئین نامه های متعددی تدوین شده تا بتوانیم زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهیم که با توجه به منابع موجود در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم.

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست وزارت کشور جمع آوری معتادان متجاهر است؟ وی گفت: شهرداری ها در این زمینه اقدام خواهند کرد. انجام دادم گاهی معتادان ساماندهی می شوند و گاهی برای جمع آوری معتادان از پلیس کمک گرفته می شود.

وزیر کشور در خصوص کمبود وقت در این جلسه خاطرنشان کرد: موضوع کودکان کار در دستور کار این جلسه بود که به دلیل کمبود وقت به جلسه بعدی موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید