تولید سرم شرکت داروپخش به 6 میلیون در ماه افزایش می یابد


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910272

مدیرعامل سرمایه تامین با اشاره به نیاز کشور به تولید سرم و آنتی بیوتیک گفت: در حال حاضر خط سرم کارخانه های داروسازی ماهانه 3 میلیون واحد تولید دارد و با افتتاح این خط و بهره برداری کامل از آن تولید می شود. سرم در کشور به تدریج به شش میلیون واحد خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت داروسازی تامین، منصور نقی نیام مدیرعامل شرکت تامیفل تامین، در خصوص اقدامات اخیر شرکت های دارویی برای تامین نیاز دارویی کشور، افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین وزیر از شرکت دارو فراه به طور کامل. خط تولید سرم اتوماتیک و از خط تزریق شرکت بازدید کردند.

وی بیان کرد: این خط اولین خط تمام اتوماتیک و منحصر به فرد است که با تلاش و پشتکار جمعی از متخصصان شرکت داروپخش به صورت جهادی و در کمترین زمان ممکن راه اندازی شد تا نیازهای این شرکت برطرف شود. بخش، مهمترین ویژگی خط پرکن سرم جدید شرکت کارخانه داروپخش، ظرف سرم باکیفیت و شفاف و نوآوری بسیار جدید در محل تزریق سرم است که از نشتی آن جلوگیری می کند.

نکوئی نیا با اشاره به نیاز کشور به تولید سرم و آنتی بیوتیک گفت: هم اکنون خط سرم کارخانه های داروسازی ماهانه 3 میلیون واحد تولید دارد و با افتتاح این خط و راه اندازی کامل آن، تولید سرم کشور به تدریج افزایش می یابد. به شش میلیون واحد برسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه تامین با اشاره به اینکه در حال حاضر در تلاش هستیم تا با استفاده از تمام ظرفیت های موجود شرکت های پخش دارو در این مجموعه سرعت توزیع دارو را افزایش دهیم تا کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر 800 قلم. داروهای مورد نیاز کشور در مجموعه های دارویی تیپیکو تولید و توزیع می شود.

ما در تلاش هستیم تا داروها را با بهترین مواد اولیه تولید کنیم

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم داروها را با بهترین مواد اولیه تولید کنیم، تصریح کرد: بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز داروها در مجموعه های تایپیکو تولید می شود و این مواد از بهترین مواد اولیه برای ساخت دارو هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه با توجه به نیاز کشور داروهای مورد نیاز در سه شیفت تولید می شود، تصریح کرد: نیروهای جدید برای تولید بیشتر و در برخی سمت ها تولید دارو افزایش یافته است. 100 درصد احساس کمبود در نیازهای مردم نیست.

یک میلیون افزایش در تولید سرم از زمان شروع تولید

نکویی نیا با اشاره به افزایش یک میلیونی تولید سرم از زمان شروع تولید خط جدید و افزایش آن، تصریح کرد: تا پایان سال این رقم به 3 میلیون سرم در ماه افزایش می یابد که به معنای ظرفیت تولید است. این شرکت ماهانه 6 میلیون سرم تولید خواهد کرد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، کل زنجیره فرآورده های دامی را در سه شرکت این گروه تولید می کند و ادامه داد: گروه شرکت های دارویی تیپیکو در سال های اخیر بیش از 3500 قلم دارو تولید کرده است که کل این گروه متعلق به اعضای تی، تامین اجتماعی هستند و همیشه اولویت و رسالت ما تولید داروهای مورد نیاز کشور بوده و در امنیت دارویی کشور پیشگام بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی پایگاه هایی برای تامین سرم و اقلام پزشکی در چهار منطقه مرزی تجهیز شد، گفت: در 6 ماه گذشته تلاش کردیم تا همراه با دولت مردمی به صورت جهادی دارو تولید کنیم و کمبودی نداشته باشیم. در این منطقه

دیدگاهتان را بنویسید