راه اندازی اردوگاه جهادی تولید دارو/ تولید ماهیانه 6 میلیون واحد سرم تا پایان سال


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906487

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید ماهانه 6 میلیون واحد سرم تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور، کمبود دارو در کشور با تولید و تامین می شود. توزیع آنتی بیوتیک و سرم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس هیاتی از مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا از کارخانه های داروپش بازدید کرد.

در این بازدید وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی از سهم 30 درصدی هلدینگ سرمایه گذاری دارویی «تیپیکو» بازدید کرد.TPICO) در شبکه تولید و توزیع دارویی کشور اعلام کرد و گفت: امروز در این مجموعه شاهد بررسی، تحقیق و تامین نیازهای دارویی، تولید و توزیع مناسب دارو در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه های داروسازی متعلق به شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش تولید دارو داشته اند، افزود: ظرفیت اسمی این مجتمع بستر خودکفایی را فراهم کرده و امکان توسعه صادرات را نیز دارد. .

مرتضوی تصریح کرد: این شبکه دارویی در واقع خاستگاه علمی در حوزه علوم دارویی دارد و به نوعی تبلور شعار 1401 و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وزیر تعاون، کار و مراقبت های اجتماعی در رابطه با آغاز فصل پاییز و شیوع ویروس آنفلوآنزا در کشور تاکید کرد: با دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کمبود دارو در کشور تامین می شود. تولید و توزیع آنتی بیوتیک و سرم.

وی با بیان اینکه مرکز تولید جهادی دارو در کشور راه اندازی شده است، گفت: تا پایان سال تولید ماهیانه سه میلیون واحد سرم را به نزدیک به شش میلیون خواهیم رساند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در خصوص شرکت های اقتصادی درون این وزارتخانه حفظ منافع مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این بازدید با تعدادی از کارگران حاضر در بخش های مختلف تولیدی در خصوص وضعیت اشتغال، ساعات کار، دستمزد و معیشت آنان گفتگو کرد.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» نیز با بیان اینکه هلدینگ «تیپیکو» نقطه اتکای عرضه دارو در کشور است، گفت: در 7 ماهه اول سال 1401 به افزایش 2 برابری دارو دست یافتیم. تولید.”

وی افزود: 50 درصد پیش سازهای مواد مخدر خام کشور در مجتمع شستا تهیه و تولید می شود.

بازیان از ایجاد معاونت نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در گروه شستا خبر داد و گفت: شستا پیشتاز تولید در کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید