مشکل کمبود بیمارستان در شرق تهران/ باید زمان تحویل مجروحان به مراکز درمانی کاهش یابد.


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840269

این موضوع در گفت و گو با رئیس مرکز اورژانس تهران مطرح شد.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در حال بررسی راهکارهایی برای کاهش زمان تحویل مجروحان و بیماران به بیمارستان‌های تهران هستیم، گفت: بیمارستانی برای اعزام بیماران به منطقه شرق از پردیس تا امام (ره) نداریم. میدان حسین».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی صالح طبری درباره مدت معطلی آمبولانس‌های تهران در بیمارستان‌های تحویل بیمار گفت: ما باید بیمارستان‌های دیگری در تهران به‌ویژه شرق داشته باشیم. از پردیس تا میدان امام حسین، بیمارستانی نداریم که این بیمار را به آنجا بفرستیم. بر این اساس، بیماران و مجروحان این منطقه یا باید به شهدای تجریش منتقل شوند یا باید به بیمارستان امام حسین و … منتقل شوند. یعنی در شرق تهران که وسعت زیادی دارد بیمارستان کم داریم.


یادداشت تفاهم در مورد اورژانس با بیمارستان خانواده

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: برای رفع این مشکل با بیمارستان خانواده تفاهم نامه همکاری منعقد کرده ایم تا بتوانیم بیمار را به آنها تحویل دهیم و با هزینه بیمه محاسبه کنیم و این اقدام در حال انجام است.

صالح طبری گفت: اینها تسکین موقتی است و باید چاره دیگری اندیشید. انتظار ما تعامل بیشتر با بیمارستان ها و سرعت بخشیدن به چرخه تحویل بیمار است. در برخی موارد اورژانس بیمارستان ها واقعا پر است اما باید طوری برنامه ریزی کنیم که مردم کمترین آسیب را ببینند.


یک آمبولانس حدود سه ساعت در بیمارستان ماند تا بیمار را تحویل دهد

وی گفت: وقتی آمبولانسی برای تحویل بیمار حدود سه ساعت در بیمارستان معطل می‌شود، به این معناست که یک پایگاه سه ساعت بدون آمبولانس است و آمبولانس همسایه باید عملیات در آن پایگاه را پوشش دهد و به همین ترتیب آمبولانس‌های دیگر باید عملیات دیگری را پوشش دهند. . تهران به دلیل شرایط ترافیکی شهری نیست که بتوانیم به سرعت آمبولانس پنج کیلومتری بفرستیم. گاهی اوقات به دلیل ترافیک سنگین، پنج کیلومتر در تهران برابر با 40 کیلومتر در شهرهای دیگر است. بر این اساس به نظر می رسد با تعامل دو سویه بین اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی باید اقدامات موثرتری انجام دهیم.


بررسی دلایل تاخیر آمبولانس در بیمارستان

صالح طبری گفت: البته تاخیر آمبولانس ها در تریاژ بیمارستان مشکلی است که باید چاره اندیشی شود، گاهی بیمارستان مقصر نیست و شلوغی بیمارستان بیمار را مجبور به دیر تحویل می کند. موارد باید با دقت بررسی و اقدام شود. آمار بستری شدن در بیمارستان باید در دسترس باشد تا مشخص شود چرا بیمار در بیمارستان به تأخیر می افتد. سپس باید با بیمارستان ها برای حل مشکل کار کنیم و راه حلی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید