تنها بندر اقیانوسی ایران دارای کمترین سطح استانداردهای درمانی است/ کمبود «سرم نمکی» گسترده است


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890332

در ادامه مشکلات پزشکی در سیستان و بلوچستان؛

این در حالی است که این روزها بر تعداد بیماران کرونا افزوده می شود و کمبود سرم نمکی در داروخانه های چابهار باعث استرس و افزایش اضطراب بیماران کرونایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، مشکلات درمانی یکی از دغدغه های اصلی شهروندان جنوب استان است که نارضایتی را در پی داشته است چرا که تنها بیمارستان شهرستان چابهار جدای از خدمات رسانی به شهروندان چابهاری باید پاسخگوی بیماران مختلف باشد. بخش هایی از جنوب استان

بیمارستان امام علی (ع) تنها بیمارستان جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان است که مراجعات زیادی از شهرستان‌های سرباز، قصرقند، کنارک، دشتیاری، زرآباد و غیره دارد.

در عوض، درمانگاه‌های خصوصی در یکی از فقیرترین و حاشیه‌نشین‌ترین شهرهای استان و حتی کشور رشد کرده و با دریافت مبالغ هنگفتی از بیماران، خدمات اورژانسی و سرپایی را به آنها ارائه می‌کنند که در برخی موارد کیفیت پایین‌تری دارند. این کلینیک ها قابل تایید نیستند.

زیرساخت های درمانی در چابهار در پایین ترین سطح استاندارد قرار دارد

با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرستان چابهار و ابتلای برخی از شهروندان به این ویروس، تعداد مراجعات به مراکز درمانی نسبت به گذشته چندین برابر شده است و این در حالی است که زیرساخت های درمانی از نظر استاندارد در پایین ترین سطح استاندارد قرار دارد. از کمیت

یکی از مشکلات اساسی که این روزها بیماران کرونا با آن مواجه هستند کمبود نمک نمکی است که در اکثر داروخانه ها وجود ندارد و پس از مراجعه به ده ها داروخانه ممکن است بتوانید برای درمان بیمار سرم خریداری کنید.

بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار چهاربهاران در داروخانه های شهرستان چابهار، برخی از داروخانه ها سرم نمکی در انبار ندارند و برخی داروخانه ها فقط با تجویز پزشک اقدام به فروش سرم می کنند و تعداد این داروخانه ها زیاد نیست.

دانشگاه علوم پزشکی پیگیر سهمیه سرم چابهار است

در این خصوص دکتر داجر رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به طور کلی کمبود سرم در سراسر کشور وجود دارد اما به گونه ای نبوده که اختلالی در خدمات رسانی ما در بین شهروندان ایجاد کند. .

وی با اشاره به اینکه قیمت همه داروها تا حدودی افزایش یافته است، تصریح کرد: در واقع با وجود اینکه داروها یارانه ای هستند، قیمتی که مردم برای خرید دارو می پردازند تغییری نکرده است.

دادگر ادامه داد: در حال حاضر تمامی داروها در داروخانه ها و مراکز درمانی موجود است و مردم می توانند از طریق سامانه دروار به داروخانه ها مراجعه و سرم یا نوع دیگری از دارو تهیه کنند و همکاران ما در حوزه غذا و دارو و دانشگاه ها به صورت جدی در حال نظارت هستند. مشکل این سرم برای شهرستان.

مدیرکل بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به مشخص بودن سهمیه دانشگاه ها برای تعداد سرم خاطرنشان کرد: سرم های مصرف شده از طریق سازمان غذا و داروی کشور به دانشگاه ها توزیع می شود و همکاران ما با جدیت برای کسب سهمیه فعلی تلاش می کنند. همچنین اقداماتی را برای افزایش سهمیه سرم شهرستان انجام می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید