قفل درب سایت فرهنگی بی اعتبار/ تنها بندر اقیانوسی ایران بدون سینما!


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896834

چابهار به عنوان دروازه جدید اقتصادی جنوب شرق و یک شهر فرهنگی، فاقد سالن سینمای مجهز است و تنها یک سالن فرهنگی و هنری به تنهایی پاسخگوی مردم برای منطقه فیلمساز نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، چابهار تنها بندر اقیانوسی و پایتخت دریایی کشور با 110 هزار نفر جمعیت، شهری بدون سینما و سال هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است.


شهرستان چابهار شهری فرهنگی با قدمت طولانی است، سینما ساحل یکی از قدیمی ترین سینماهای جنوب سیستان و بلوچستان است که متأسفانه به گفته شهروندان بیش از 20 سال است که متروکه شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.


چابهار سال‌هاست که سینما دارد و پس از آتش‌سوزی در سالن سینما و وقفه‌ای طولانی، ساخت سینما و شهر سینمای سه بعدی و پردیس‌ها پیشنهاد و با مشارکت منطقه آزاد، شهرداری و بخش خصوصی با موفقیت چشمگیری آغاز شد.


به دلیل عدم پذیرش بخش خصوصی و عدم پذیرش شهرداری و منطقه آزاد، اداره ارشاد مجبور به تاسیس تالار فرهنگی هنری ساحل گلشهر در سال 1396 با تجهیزاتی به ارزش 250 میلیون تومان شد که سه افتتاح شد. روزی چند نوبت تا زمان شیوع ویروس کرونا. اگرچه این سالن استانداردهای لازم را نداشت و در حال حاضر مورد استفاده این سالن قرار نمی گیرد.


634f8d57 cf04 4bb8 a326 4f80da3afdd0 خبر خاکستری




چابهار از داشتن سالن سینمای مجهز محروم است


نذیر رهبر رئیس جامعه سینمایی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شهرستان چابهار دارای سابقه سینمای بسیار قوی است که حدود 40 تا 50 سال پیش سالن سینما در مرکز شهر داشت.


وی با اشاره به اینکه چابهار ظرفیت یک شهر و پردیس سینمایی را دارد، افزود: متأسفانه کمبود سرمایه گذار در این بخش باعث شده تا این صنعت مورد بی توجهی قرار گیرد.


وی ادامه داد: تا به امروز خود شهرداری وارد ساخت سینما نشده است اما در سال 95 در پروژه ای که سالن های فرهنگی را به سینما تبدیل کرد، سالن های فرهنگی و هنری در شهر چابهار به سینما تبدیل شدند و در سال 1374 در شهر چابهار به سینما تبدیل شدند. این روند تا قبل از کرونا ادامه داشت.


رهبر تصریح کرد: در سال های اخیر سالن های چند بعدی کوچکی در منطقه آزاد و دریا ساخته شد که هنوز هم وجود دارد و در حال حاضر رویکرد ما این است که چگونه بخش خصوصی و شهرداری زمینی را که متعلق به سینمای قدیم و سینمای قدیم است بازسازی کنند. طبقات فوقانی یک پاساژ و یک سالن سینما در یک طبقه ساخته شود.


ef6f261a f7fa 47b5 8559 1ee533717754 خبر خاکستری




عدم استقبال و ورود بخش خصوصی به ساخت سینماهای چابهار


رئیس انجمن سینمایی با بیان اینکه با ورود به منطقه آزاد چندین پردیس سینمایی در حال ساخت است، گفت: بخش خصوصی درخواست افتتاح سینما در منطقه آزاد را داده و مجوز صادر شده و همچنین هتل های در حال توسعه نیز صادر شده است. ساخته شده، سالن های سینما در طبقات فوقانی ساخته خواهد شد.


وی بیان کرد: البته در حال حاضر سالن نمایش فعالی در شهر وجود ندارد اما در مجموعه گلشهر تجهیزات وجود دارد و سینمای روباز نیز در آن فعالیت می شود و باید از این مکان و ظرفیت استفاده شود.


نذیر رهبر گفت: چابهار با ظرفیت موجود، رویکرد قدرتمند، لوکیشن های برتر، مردم صبور، وجود دریا، بازیگران برتر و دفتر سینمای جوان خود، برند تحول در سینمای کشور است.


وی با اشاره به وجود هنرمندان توانمند در چابهار خاطرنشان کرد: بندر چابهار قطب هنر جنوب شرق کشور است و هر ساله جشنواره های فیلم در چابهار برگزار می شود و کانون فیلم و عکس چابهار توانسته جایگاهی در این شهرستان داشته باشد. کشور.


c8e09fff b728 4b4a a43a 71d54c752b6c خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید