بزرگترین بندر اقیانوسی جنوب شرق کشور بدون آب آشامیدنی! تانکرهای آب در چابهار موج سواری می کنند


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855523

در حالی که سابقه کم آبی در سیستان و بلوچستان سال هاست ادامه دارد، چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران، سال هاست که با مشکل کم آبی و افزایش تعرفه آب از تانکرها مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، کم آبی یکی از معضلاتی است که مردم چابهار سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و همین مشکل مردم چابهار را با مشکل خرید مجدد آب برای شستشو مواجه کرده است.

مصرف آب شرب شهر چابهار توسط تصفیه خانه ها از دریای عمان تامین می شود و در حال حاضر با توجه به عدم تناسب تعداد این تصفیه خانه ها با جمعیت و مصرف شهر، محله های شهر چابهار تقسیم بندی شده است. و فقط یک بار در هفته یا در هر منطقه دو روز آب وجود دارد.

شهروندان چابهاری نیز در این دو روز مجبورند آب مصرفی خود را به مدت یک هفته در حوضچه‌ها نگه دارند و این مشکل زمانی که آب در حوض قرار می‌گیرد و فقط برای شستشو استفاده می‌شود، اثر ناسالم دارد.

این آب در نقاطی از شهر که دارای زیرساخت است نیز وارد خطوط لوله می شود و اکثر نقاط به ویژه مناطق روستایی شهر که اکثریت جمعیت شهر را تشکیل می دهند فاقد آب بوده و آزادانه از آب استفاده می کنند. خودشان از طریق تانکرهای آب

در حال حاضر علاوه بر کمبود آب، افزایش بی رویه قیمت آب مخازن سیار نیز بر مشکلات شهروندان افزوده شده است، به گونه ای که به گفته شهروندان، هر کدام از صاحبان مخازن قیمت مورد نظر را برای فروش آب اعلام می کنند.

نظارت بر قیمت مخازن آب توسط وزارت صنعت و معدن انجام می شود

در همین رابطه عمر بلوچ سخنگوی شورای شهر چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کنترل قیمت بر عهده اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر جلساتی برای ساماندهی و پایش صحیح مخازن آب در استان چابهار برگزار شده است، افزود: یکی از مصوبات این جلسه این است که دستگاه ذیربط نظارت جدی و اصلاح مخازن ایجاد شده را داشته باشد.

دستگاه های نظارتی جدی با مزاحمان برخورد می کنند

بلوچ گفت: وجود مشکلات و ناهماهنگی ها دلیل بر عدم انجام صحیح وظایف دستگاه های نظارتی مربوطه نیست. او کنار خواهد آمد.

یکی از اعضای شورای شهر چابهار با بیان اینکه اگر نظارت درست نباشد، قیمت گذاری به تنهایی مشکل را حل نمی کند، گفت: سه.

عمر بلوچ با بیان اینکه تانکرها آب مورد نیاز خود را برای فروش از چاه های آب شرب آب شهر تامین می کنند و آب شرب شستشو نیز از منبع ذخیره آب و فاضلاب تامین می شود، تصریح کرد: آب تامین شده توسط فروش تانکری. اغلب به قیمت های دولتی

قیمت هر تانکر آب بین 110 تا 120 هزار تن است

وی با اشاره به افزایش استهلاک مخازن آب و درخواست مالکان این تانکرها برای افزایش قیمت گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین مصوبه قیمت هر تانکر آب شور بین 110 هزار تن تا 120 هزار تومان است.

بلوچ در پایان با بیان اینکه قیمت مصوب بعضاً از سوی مالکان نفتکش رعایت نمی شود، خاطرنشان کرد: تا نظارت صحیح و مکرر تخلفات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید