تانکرهای ماهیگیری از قطعی مکرر آب در چابهار


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913109

درهم تنیده بحران آب شهری در تنها بندر اقیانوسی ایران؛

در عین حال مردم بسیاری از مناطق شهری چابهار با کمبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند که مدیر روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: محدودیت ظرفیت آبرسانی و اتفاقات غیرمنتظره روند تامین آب را مختل کرد. به مشترکین چابهار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، مردم شهرستان چابهار همواره با کمبود و کمبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند که مهم ترین معضل زندگی هر انسان در منطقه شهری است و تامین آب آشامیدنی افراد متوسط ​​و ضعیف با مشکل مواجه است. چون دسترسی به آب به داخل. هیچ مکان نزدیکی وجود ندارد و مجبورند آب را با تانکر از فواصل دور از محل زندگی خود حمل کنند و هزینه تامین آب کمر مردم را شکسته است.

تامین آب شرب شهرستان چابهار در حال حاضر با شیرین سازی آب دریا در آب شیرین کن انجام می شود که به دلیل افزایش جمعیت دیگر برای همه ساکنان شهر چابهار کافی نیست.


مناطق این شهرستان دارای شبکه آبرسانی ساخته شده است که به دلیل محدودیت ظرفیت آبرسانی به صورت جیره بندی انجام می شود.



متولیان پرونده؛ چرا مشکل آب شهرستان چابهار حل نشدنی است؟

یکی از شهروندان چابهاری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به کمبود آب در بلوار توحید گفت: شهروندان بلوار توحید همیشه بی آب هستند و هر شب باید منتظر وصل شدن آب شهر باشند. آسایش مردم به این دلیل است که برنامه ریزی نکردن و باز نکردن تب اصلی به هم ریخته شد.


وی نظافت را لازمه سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: حق بهره مندی از آب شهری کمترین آرزوی مردم است و همه مردم توان خرید مخزن آب نمک 200 هزار تومانی را ندارند.


این شهروند گفت: در برخی مناطق هفته ای سه بار از آب استفاده می کنند اما خیابان توحید 17 همیشه بدون آب شهری است و اقتصاد خانواده به گونه ای است که برای خرید تانکر آب دچار مشکل می شوند.


وی ادامه داد: در چند روز گذشته بازرس آبفا قول داد با حضور در این منطقه مشکل را حل کند اما مشکل آب این خیابان همچنان حل نشده است. دانش آموزان به شدت به آب نیاز دارند و از 10 روز گذشته ساکنان این منطقه منتظر آب شهری هستند اما خبری نیست.



محدودیت ظرفیت آبرسانی و حوادث غیرمترقبه موجب اختلال در روند آبرسانی مشترکان چابهار می شود.


رضا نذری نیا، مدیر روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما، تنها منبع تامین آب شهرستان چابهار را آب شیرین کن است. در سال های اخیر آب دریا این شرکت را به مدیریت توزیع آب در قالب جیره بندی و ارائه به مشترکان به دلیل کمبود آب سوق داده است.


وی در خصوص بروز مشکلات و اختلالات ناگهانی در روند آبرسانی به مشترکان تصریح کرد: فرسودگی خط، وقوع حوادث در تاسیسات و خطوط انتقال و پدیده های طبیعی مانند پدیده رگه قرمزی که اخیرا رخ داده است، باعث می شود. برخی از روزهای سال در مراحل اجراست.برنامه توزیع آب شهرستان دچار اختلال می شود.


مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان افزود: این حوادث در اسرع وقت رفع و توزیع آب طبق روال قبلی انجام می شود.


نوذری‌نایا با تشریح برنامه‌های این شرکت برای رفع کمبود گفت: از سال گذشته افزایش ظرفیت دستگاه تصفیه‌کننده آب و اصلاح خطوط انتقال در دستور کار این شرکت قرار گرفت تا محدودیت‌های آبی در شهرستان چابهار زیاد باشد و توزیع آب انجام شود. درست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید