وال استریت ژورنال: حمله به تانکرهای سوخت ایران کار اسرائیل بود

وال استریت ژورنال: حمله به تانکرهای سوخت ایران کار اسرائیل بود

این کاروان خودرویی پس از عبور از عراق به سوریه هدف قرار گرفت.

این حادثه سه شنبه گذشته رخ داد. در ابتدا گفته می شد که این حمله از سوی ارتش آمریکا بوده است، اما ارتش آمریکا دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

منابع آگاه در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی گفتند که در حمله هوایی اسرائیل 10 نفر کشته و خودروهای سنگین منهدم شدند.

وب سایت الجزیره همچنین گزارش داد که منابع رسانه ای سوریه روز سه شنبه اعلام کردند که یک حمله هوایی ناشناس نیروهای مورد حمایت ایران را در مرز عراق و سوریه هدف قرار داده است که در نتیجه آن تعدادی کشته و زخمی شده اند.

منابع سوری اعلام کردند در این حمله هوایی محموله های اسلحه و تانکرهای سوخت در بوکمال در شرق سوریه بمباران شد.

وال استریت ژورنال: حمله به تانکرهای سوخت ایران کار اسرائیل بود

مقامات عراقی، سوریه یا اسرائیل هنوز چیزی در این مورد نگفته اند.

در سال های اخیر، آمریکا و اسرائیل بارها مراکزی را در سوریه بمباران کرده اند که به گفته آنها متعلق به نیروهای حامی ایران است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در این حمله هوایی 10 نفر از جمله ایرانی ها کشته شدند.

پیشتر رویترز به نقل از مقامات عراقی گزارش داده بود که در حمله یک پهپاد ناشناس به یک کاروان خودرو در منطقه مرزی سوریه، حداقل دو تانکر سوخت منهدم شده است. آنها گفتند که این حمله توسط یک پهپاد انجام شده و کاروانی از خودروهای حامل سوخت از ایران را هدف قرار داده است. حمله به این خودروها اندکی پس از عبور از خاک عراق (مرز قائم) و ورود به خاک سوریه صورت گرفت. این کاروان شامل 20 تانکر سوخت بود.

یک افسر مرزبانی عراق به رویترز گفت که هیچ عراقی در میان کشته شدگان وجود ندارد.

پرس تی‌وی وابسته به ایران این حمله را تایید کرد و گفت که این کاروان شامل 22 کامیون حامل سوخت ایرانی به مقصد لبنان بود که مورد حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفتند. ساعاتی بعد، آمریکا دست داشتن در آن حمله را رد کرد.

مقامات عراقی هیچ اطلاعی از تلفات ایرانیان در آن حمله نداشتند، اما گفتند خودروهای حامل سوخت دارای تمامی مدارک قانونی بوده و به طور قانونی از مرز عراق و سوریه عبور کرده اند. آنها می خواستند از طریق سوریه به لبنان برسند.

یکی از فرماندهان گروه حشدالشعبی عراق نیز گفت که در این حمله هیچ یک از نیروهای حشدالشعبی مجروح یا کشته نشده اند.

علی ابوالحسن الیاسری توضیح داد که نیروهای حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه مستقر هستند اما در خاک عراق حضور ندارند. وی افزود: در این حمله 2 شهروند سوری کشته شدند. سوخت برای سوریه بود نه لبنان.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفت: می توانیم به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنیم. ما می توانیم آسیب های زیادی به برنامه هسته ای ایران وارد کنیم و آن را تعطیل کنیم.

بنی گانتز افزود: ما برنامه های لازم را آماده کرده ایم، اما رهبران اسرائیل باید قبل از تصمیم گیری، آنها را بررسی کنند.

وی افزود: پیش از این که نتانیاهو نخست وزیر بود، در آستانه حمله نظامی به ایران بودیم که آمادگی ارتش اسرائیل به بالاترین حد ممکن رسید. در آن زمان با تصمیم نخست وزیر نتانیاهو تصمیم گرفته شد که این اقدام اجرا نشود. حالا همان فرد دوباره نخست وزیر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید