واکنش آمریکا به توهمات وال استریت ژورنال درباره ایران

بر اساس این گزارش، این روزنامه در ادامه توهمات خود مدعی شده است که عربستان و آمریکا در پی این تهدید در حالت آماده باش هستند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این ادعای وال استریت ژورنال در پاسخ به اینکه آیا شهروندان آمریکایی از این تهدید مطلع شده اند، گفت: از اخطار کنسولی اطلاعی ندارم.

در همین حال، روابط واشنگتن و ریاض در هفته های اخیر پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت سرد شده است.

در ماه اکتبر، گروه اوپک پلاس با کاهش شدید تولید نفت موافقت کرد و در نتیجه عرضه را در بازاری که عمدتاً از کمبود عرضه رنج می‌برد، کاهش داد. این روند یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌ها را بین تولیدکنندگان نفت و غرب ایجاد کرد، زیرا دولت آمریکا تصمیم ناگهانی اوپک پلاس را کوته‌بینانه می‌دید.

در همین حال، تولیدکنندگان اوپک پلاس حمایت خود از ریاض را پس از اینکه آمریکا عربستان سعودی را به فشار بر کشورهای این گروه برای کاهش تولید متهم کرد، اعلام کردند.

عبدالعزیز بن صقر، کارشناس سعودی و رئیس مرکز تحقیقات خلیج فارس تاکید کرد که حمایت امنیتی و نظامی آمریکا از عربستان سعودی در دهه های اخیر هرگز رایگان نبوده است.

عبدالعزیز بن صقر راز حفظ روابط امنیتی و همکاری های نظامی عربستان و آمریکا را عامل نیاز متقابل دو کشور دانست و افزود: این حمایت مبتنی بر مبانی واقع بینانه، عقلانی و منافع مشترک دو کشور است.

رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس هدف اصلی آمریکا را حمایت از صادرکنندگان بین المللی نفت و گاز دانست و گفت: ریاض می تواند روابط خود با واشنگتن را بازنگری کند.

دیدگاهتان را بنویسید