وال استریت ژورنال مدعی شد: هکرهای ایرانی قبل از انتخابات 2020 به غول رسانه ای آمریکا نفوذ کردند.

وال استریت ژورنال مدعی شد: هکرهای ایرانی قبل از انتخابات 2020 به غول رسانه ای آمریکا نفوذ کردند.

روز جدید این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که هکرهای ایرانی در سال 2020 برای انتشار اطلاعات نادرست درباره انتخابات آمریکا به سیستم های رایانه ای یک شرکت بزرگ رسانه ای آمریکایی که ده ها روزنامه در آمریکا منتشر می کند، نفوذ کردند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که سال گذشته هکرهای ایرانی سیستم های کامپیوتری لی اینترپرایز، یک شرکت بزرگ رسانه ای آمریکایی که ده ها روزنامه در ایالات متحده منتشر می کند، هک کردند. این عنوان به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر برای انتشار اطلاعات نادرست در مورد انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده منقضی شد.

روز پنجشنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد هکرها در پاییز 2020 به سیستم های دیجیتال یک شرکت رسانه ای ناشناس هک کردند و نحوه ایجاد محتوای اخبار جعلی را آزمایش کردند.

به گزارش وال استریت ژورنال، منابع روز جمعه این شرکت را با نام Lee Enterprises، یک شرکت سهامی مستقر در دانپورت، آیووا و یکی از بزرگترین روزنامه های زنجیره ای در ایالات متحده معرفی کردند.

دادستان ها گفتند که اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) به یک شرکت ناشناس در مورد این نفوذ هشدار داده است. به گفته آنها، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، هکرها تلاش کردند تا به سیستم شرکت های رسانه ای بازگردند، اما موفق نشدند. کیفرخواست فدرال در این پرونده نشان نمی دهد که هکرها موفق به انتشار اطلاعات نادرست تحت مارک های خبری یک شرکت رسانه ای ناشناس شده اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، سخنگوی و مدیران این شرکت به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. وزارت دادگستری آمریکا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

وزارت دادگستری آمریکا پنجشنبه شب (به وقت تهران) دو ایرانی را به تلاش برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 متهم کرد. این وزارتخانه مدعی است که دو ایرانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کردند اعتماد رأی دهندگان به سیستم انتخاباتی ایالات متحده را تضعیف کنند. .

رسانه های آمریکایی همچنین گزارش دادند که کیفرخواست دو شهروند ایرانی به نام های «سید محسن حسین موسی کاظمی» و «سجاد کاشیان» در دادگاه فدرال منهتن نیویورک تهیه و روز پنجشنبه فاش شد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز ساعاتی قبل این دو شهروند را به همراه چهار شهروند دیگر و یک شرکت ایرانی در فهرست تحریم قرار داد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در گزارشی که در ماه مارس سال گذشته منتشر شد، ایران همراه با روسیه را به تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. واشنگتن گفته است که چین علیرغم برخی تحقیقات در مورد مشارکت این کشور در انتخابات آمریکا، در این راستا عمل نکرده است.

در بیانیه ای که دفتر مدیر اطلاعات ملی در آن زمان منتشر کرد، تاکید شد که وقتی یک دولت خارجی قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد، مردم آمریکا حق دارند تمام حقیقت را بدانند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در گزارشی پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در آمریکا، اظهارات مشابهی را مطرح کرد و دولت های ایران، روسیه و چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات متهم کرد.

این اتهامات زمانی مطرح شد که مدیر اطلاعات سابق ترامپ در وزارت امور خارجه فاش کرد که مقامات ارشد وزارت خارجه او را تحت فشار قرار داده اند تا اطلاعاتی را دستکاری کند تا ایران و چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا متهم کنند.

به گزارش فارس، سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریم ها گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید برای تحریم آمریکا در پی سیاست شکست حداکثری ترامپ و اقدام ناامیدانه را محکوم می کند. و نامشروع بودن».

حاتب زاده تاکید کرد: این نوع پیش بینی توسط دولت آمریکا که سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال مختلف برای گمراه کردن افکار عمومی آن کشور را دارد، در حال ارزیابی است.

دیدگاهتان را بنویسید