وال استریت ژورنال: عربستان سعودی و امارات درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

وال استریت ژورنال: عربستان سعودی و امارات درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

روز جدید یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که عربستان سعودی و امارات درخواست رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو درباره بحران اوکراین را رد کرده اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، رهبران عربستان سعودی و امارات از تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کرده اند.

این روزنامه به نقل از منابعی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درخواست های مکرر برای تماس با بایدن را برای بسیج حمایت بین المللی از اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت رد کرده است.

این روزنامه همچنین گزارش داد که محمد بن زاید، جانشین تاج و تخت ابوظبی نیز در هفته های اخیر درخواست های آمریکا برای گفتگو با بایدن را رد کرده و تلاش های کاخ سفید برای برقراری گفتگوی تلفنی بین رئیس جمهور آمریکا و رهبران عربستان و امارات را ناکام گذاشته است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفته است که انتظار می رفت بین ولیعهد عربستان و بایدن گفت و گوی تلفنی صورت گیرد اما این اتفاق نیفتاد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: دولت بایدن علیرغم خشم عربستان و امارات از سوی دولت وی نسبت به برخی مواضع آمریکا در قبال ایران و یمن، سعی در بهبود روابط با هر دو کشور داشت.

او توضیح داد که عربستان سعودی و امارات می توانند به آرامش بازار نفت کمک کنند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از گفتگو با بایدن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و این دو رهبر همچنین با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

این روزنامه به نقل از یک مقام سعودی نوشت که آمریکا از بن سلمان خواسته است برای حل مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، عربستان سعودی و امارات از پمپاژ بیشتر نفت برای اجرای طرح اوپک خودداری کرده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد و گفت تصمیم برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کامل ایالات متحده برخوردار است.

پوتین در 24 فوریه از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس در جنوب شرقی اوکراین خبر داد و تاکید کرد که روسیه هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید