وال استریت ژورنال: آمریکا تسلیحات ارسالی ایران به یمن را به اوکراین می دهد

وال استریت ژورنال: آمریکا تسلیحات ارسالی ایران به یمن را به اوکراین می دهد

از دسامبر 2022، ایالات متحده و متحدانش سه محموله تسلیحاتی را که به گفته آنها به مقصد یمن از ایران در خلیج عمان ارسال شده بود، رهگیری کرده اند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد به منظور مخالفت با حمایت ایران از حوثی های یمن، سلاح و مهمات قبلاً مصادره شده را در اختیار اوکراین قرار دهد.

این سلاح ها شامل تفنگ های تهاجمی، مهمات مرتبط با این تفنگ ها و موشک های هدایت شونده ضد تانک است. ایالات متحده و متحدانش بارها موفق به توقیف محموله های تسلیحاتی در جریان عملیات ادعایی علیه انتقال تسلیحات از ایران به یمن شده اند.

«وال استریت ژورنال» در گزارش خود از مقامات آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است، استناد کرده است.

این گروه از مقامات غربی تصمیم احتمالی و «غیرعادی» واشنگتن برای ارسال این تسلیحات به اوکراین را تلاشی از سوی ایالات متحده و متحدانش برای تهیه تسلیحات مورد نیاز اوکراین در آستانه اولین سالگرد ارتش روسیه عنوان کردند. تهاجم به این کشور

از دسامبر 2022، ایالات متحده و متحدانش سه محموله تسلیحاتی را که به عقیده آنها از ایران در خلیج عمان عازم یمن بود، رهگیری کرده اند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دو روز پیش گفت که نیازهای تسلیحاتی اوکراین از سطح تولید صنایع دفاعی در کشورهای غربی بیشتر است. او افزود که اوکراین مجبور است مهمات و تسلیحات را سریعتر از آن چیزی که متحدانش قادر به تامین سلاح هستند مصرف کند.

گزارش جدید درباره محموله احتمالی تسلیحات توقیف شده از ایران به اوکراین در حالی منتشر می شود که آمریکا و کشورهای اروپایی از تهران به دلیل ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین انتقاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید