روایت وال استریت ژورنال از کلاس استثنایی ایران برای مسکو!

روایت وال استریت ژورنال از کلاس استثنایی ایران برای مسکو!

روز جدید : مهمترین تجربه ای که تهران می تواند با مسکو به اشتراک بگذارد، تجربه اش در دور زدن تحریم های غرب است. بنا بر گزارش ها، ایران در حال مذاکره با کرملین برای همکاری با یکدیگر برای دور زدن محدودیت هایی است که هر دو با آن روبرو هستند. اگر آمریکا و متحدانش می خواهند این نوع همکاری ها را محدود کنند، باید از اشتباهاتی که در اعمال تحریم ها مرتکب شده اند درس بگیرند تا از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کنند.

وال استریت ژورنال در مقاله ای با بیان اینکه ایران به روسیه برای دور زدن تحریم های غرب کمک خواهد کرد، افزود: تکنیک های ایران برای دور زدن تحریم ها بسیار پیچیده، حرفه ای و گسترده است. ماه گذشته فاش شد که تهران “یک سیستم بانکی و مالی مخفی برای مدیریت ده ها میلیارد دلار تجارت سالانه که تحت تحریم های ایالات متحده ممنوع است” ایجاد کرده است.

تهران همچنین می تواند به مسکو یاد دهد که چگونه این معماری مالی را بسازد، یا می تواند به عنوان رابط با کرملین عمل کند و تجارت پنهان را از طرف روسیه تسهیل کند. ترکیب تجربه روسیه و ایران در فعالیت های مالی می تواند پیچیده ترین و گسترده ترین شبکه تحریم ها را در جهان ایجاد کند. اگر تحریم های غرب اثر خود را از دست بدهد، فشار بر مسکو برای پایان دادن به تهاجم به اوکراین و سایر تهدیدها کاهش می یابد و این ابزار فشار مهم کارایی خود را از دست خواهد داد.

وال استریت ژورنال می نویسد: اولین قدم در همکاری با ایران این است که موسسات مالی بزرگ این کشور از جمله بانک مرکزی ایران را «بانکدار مرکزی تروریسم» خطاب کنیم. کنگره اکنون باید به طور قانونی برای محافظت از سیستم مالی ایالات متحده و همچنین سیستم بین المللی مداخله کند.

دیدگاهتان را بنویسید