سایه بی توجهی مسئولان به دانشجویان سیستان و بلوچستان/ بحران کمبود معلم و کاهش 54 درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889582

در ادامه مشکلات آموزشی در جنوب شرق کشور؛

سیستان و بلوچستان که از مشکلات آموزشی عدیده ای از جمله نیروی انسانی رنج می برد متاسفانه در اقدامی غیرصادقانه وزارت آموزش و پرورش سهمیه دانشگاه فرهنگیان این استان را 54 درصد کاهش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، آموزش و پرورش مقدمه و محور هر توسعه اقتصادی است و هر کشوری که در این موضوع سرمایه گذاری کند قطعاً مراحل پیشرفت و توسعه را بهتر و سریعتر طی خواهد کرد.

برای پیشرفت در عرصه آموزش، بسترهای مختلفی از فضای آموزشی گرفته تا نیروها و امکانات آموزشی که باید برای آموزش سالم و منسجم فراهم شود، نیاز است.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی وسیع، از نظر مراکز آموزشی و نیروی انسانی در این منطقه مشکلات زیادی دارد.

در خصوص فضاهای آموزشی خوشبختانه در چند سال اخیر با ورود خیرین به این حوزه این مشکل تا حدودی مرتفع شده و در حال حاضر این استان از نظر فضاهای آموزشی پیشرفت خوبی داشته است که البته هنوز نیازی به آن وجود ندارد. به طور کامل اجرا شده است.

رشد 6 درصدی جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان بالاترین رشد جمعیت دانش آموزی (6 درصد) را نسبت به کشور دارد و هر ساله 25 تا 30 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان اضافه می شود.

این امر مستلزم وجود نیروی آموزشی لازم است و باید ظرفیت پذیرش معلم در این استان افزایش یابد و این از الزامات جدی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است.

با وجود همه این مشکلات، وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته 54 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان را کاهش داده است که نارضایتی های زیادی را در استان به همراه داشته است.

ابراز نارضایتی نماینده زاهدان در مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از عملکرد وزارت آموزش و پرورش ابراز نارضایتی کرد و گفت: جای تعجب است که چنین تصمیمات ناعادلانه ای در استان گرفته می شود. که بیشترین مشکلات در حوزه آموزش در کشور وجود دارد.

وی در این نامه آورده است: علاوه بر این تصمیم ناعادلانه، سهمیه ای برای برخی رشته ها از جمله فیزیک برای شهرستان زاهدان در نظر گرفته نشده است.

وی خواستار تسریع در اصلاح ظرفیت پذیرش در این دانشگاه شد.

همچنین مالکی دیگر نماینده مردم زاهدان در گفتگوی تلفنی با وزیر آموزش و پرورش به تضییع حقوق جوانان متقاضی تحصیل در سیستان و بلوچستان واکنش نشان داد.

ملکی در گفتگو با وزیر آموزش و پرورش از کاهش سهمیه 1000 نفری دانشگاه فرهنگیان استان نسبت به سال گذشته به شدت انتقاد کرد.

کاهش 1500 نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان

وی ضمن انتقاد از کاهش 1500 نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سهمیه 2800 نفری سال گذشته، خواستار اقدام فوری آموزش و پرورش در خصوص بازگشت 54 درصد از سهمیه کسر شده و توزیع سهمیه استخدامی سال گذشته شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تماس با معاون وزیر نیز تاکید کرد: با توجه به مذاکرات اخیر وزیر آموزش و پرورش با دستگاه های سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور. وی در صورت صدور مجوز از سوی دولت 20 هزار نفر را استخدام کند و با توجه به اینکه برخی دیگر از نمایندگان استان نیز به طرق مختلف پیگیر این موضوع بودند، خواستار اختصاص سهمیه پنج هزار نفری به سیستان و بلوچستان شد.

ملکی افزود: با جدیت پیگیر احقاق حقوق جوانان شریف استان و احیای سهمیه کسر شده دانشگاه فرهنگیان در سال جاری هستیم و به قول وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سهمیه استخدامی جدید عمل می کنیم و در صورت عدم تحقق این امر وزیر محترم باید از سوی نمایندگان مردم پاسخگو باشد و کار در مجلس برای آنها مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید