بازپرداخت سهمیه کسر شده دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898516

سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان که چندی پیش کاهش یافت و گلایه های زیادی را در پی داشت، پس از افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان، افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور محسوب می شود و بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی (6 درصد) را نسبت به کشور دارد به طوری که سالانه بین 25 تا 30 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی یک استان اضافه می شود. که باید استخدام شود معلم باید این تعداد دانش آموز را آموزش دهد.


وزارت آموزش و پرورش طی روزهای اخیر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان را نسبت به سال گذشته 54 درصد کاهش داده و نارضایتی های زیادی را در این استان به همراه داشته است.


با توجه به پیگیری هایی که پایگاه خبری عصرهامون از نمایندگان مردم در مجلس انجام داد، نمایندگان مردم نیز از این تصمیم وزارت آموزش و پرورش گلایه کردند و به دلیل کمبود معلم در استان، خواستار بازگشت معلمان شدند. سهمیه فرهنگیان به دانشگاه.


حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از عملکرد وزارت آموزش و پرورش ابراز نارضایتی کرد و گفت: جای تعجب است که چنین تصمیمات ناعادلانه ای در استان گرفته شده است. که بیشترین مشکلات را در حوزه آموزش کشور دارد


فداحسین مالکی دیگر نماینده مردم زاهدان با انتقاد از کاهش 1500 نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سهمیه 2800 نفری سال گذشته، خواستار برخورد فوری آموزش و پرورش در خصوص بازگشت 54 درصد از سهمیه کسر شده و توزیع سهمیه ها شد. سهمیه پذیرش در مقابل سهمیه سال گذشته.


محمد سرگزی نماینده مردم زابل در شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما از افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان در قالب تکمیل ظرفیت ترم بهمن امسال خبر داد و گفت: طی جلسات پی درپی. با حضور مسئولان ذیربط هفته گذشته و با هدف تحقق مطالبات مردم سیستان مبنی بر افزایش سهم دانشگاه فرهنگیان در استان، این درخواست از دانشجویان استان محقق شد.


سرغزی افزود: وظیفه هر نماینده ای است که بر مطالبات مردم نظارت داشته باشد و در این راستا با جلسات مستمری که با مسئولان دستگاه های مختلف وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی در مقاطع کارشناسی و مدیریت داشته ایم. در دو هفته گذشته این موضوع به نتیجه رسید دستور افزایش 700 سهمیه از سوی رئیس سازمان در خصوص مسائل اشتغال در کشور صادر شد.


وی تصریح کرد: علاوه بر این افزایش سهمیه، سهمیه 2700 نفری برای استخدام معلمان به صورت پیمانی به استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید