دانش آموزان تربت حیدریه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921082

معاون آموزش متوسطه تربت حیدریه:

محمودی بیان کرد: اگرچه استقبال دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی، حرفه ای و مرتبط در این منطقه افزایش یافته است، اما به دلیل کمبود فضای آموزشی و تکمیل ظرفیت کارگاه های فنی، بسیاری از دانشجویان از ظرفیت دانشگاه استفاده می کنند. شیفت عصر این کارگاه .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمودی معاون آموزش متوسطه تربت حیدریه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان نمونه از بین 100 دبیرستان و هنرستان زیر مجموعه این معاونت، هنرستان کاردانش خوارزمی با 410 دانش آموز بعد از دبیرستان فاطمیه بیشترین تعداد دانش آموز را دارد و به همین دلیل در وضعیتی قرار دارد. به پایان می رسد و بر این اساس برخی از دانش آموزان مجبور می شوند عصرها از کارگاه و تجهیزات هنرستان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از همه مهمتر تجربه تلخ و در عین حال شیرین روزهای کرونا باعث شد اکثر دانشجویان ما علاوه بر تحصیل به بازار کار بروند و اکنون دانشجوی مهندسی آسانسور، برق و جوش هستند. هم در بازار کار در تربت حیدریه و هم در مشهد شغل ثابتی پیدا کرده اند.

محمودی از افزایش 39 درصدی تعداد دانشجویان در رشته های فنی، حرفه ای و دانشی در این شهرستان طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس اکنون نزدیک به سه هزار دانشجوی فنی و حرفه ای معادل 44 درصد است. از کل جمعیت دانش آموزی (مقطع متوسطه) در قالب 13 بخش هنرستان دولتی و غیرانتفاعی در حال یادگیری هستند.

معاون آموزش متوسطه تربت حیدریه همچنین گفت: چهار گروه هنرستان تربت حیدریه نیز به دخترانه اختصاص دارد و دانش آموزان پسر تربت حیدریه در 15 رشته تحصیلی، دختران در رشته فنی و حرفه ای در هفت رشته، پسران کارگری و کاردانش تحصیل می کنند. دانش آموزان در 15 رشته و دختران نیز در 8 رشته تحصیل می کنند.

وی با اشاره به برنامه های این معاونت برای تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته های فنی، افزود: در قالب طرح شوق انتخاب هر ساله و در هفته مشاغل، دانش آموزان سال نهم برای آشنایی با مزایای این حوزه ها از هنرستان ها بازدید می کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین در حال ارسال راهنمای فنی به مدارس متوسطه هستیم تا دانش آموزان پایه نهم را با مزیت های رشته فنی آشنا کنند تا در انتخاب رشته خود در سال آینده دچار سردرگمی نشوند.

اکنون بیش از 37 هزار دانش آموز از شهرستان تربت حیدریه در 229 مدرسه دولتی، 162 مدرسه غیرانتفاعی، 1749 کلاس و با کمک 2368 معلم تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید