تربت جام در انتظار طرح ستادی برای رفع بحران کم آبی / 153 روستای تربت جام با کم آبی مواجه هستند


ساعت: 07:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1866437

تشنگی داغ بر لبان تشنه روستاییان منطقه تربت جام؛

با شروع فصل تابستان، سابقه کم آبی در منطقه تربت جام و 153 روستای تربت جام تکرار شد. این ماجرای آزاردهنده به دلیل کم توجهی مسئولین شهرستان به بهانه کمبود منابع اعتباری باعث بی آبی روستائیان برای مدت طولانی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; در سال های اخیر موضوع آب به یک چالش ملی تبدیل شده است و همه مردم باید با همکاری مسئولان برای عبور از این بحران تلاش کنند. با شروع فصل تابستان، سابقه کم آبی در منطقه تربت جام و 153 روستای تربت جام تکرار می شود.

بیش از 500 شهر کشور با مشکل آب مواجه هستند و تنش آبی به یک چالش و معضل مهم کشور تبدیل شده است و منطقه تربت جام نیز از این معضل مستثنی نبوده و روستاهای مختلف این منطقه با چالش های مرتبط با آن مواجه هستند. کمبود آب که باید مسئولان شهری و استانی به دنبال آن باشند. برای حل این مشکل نگاه ویژه ای داشته باشید.


312fe68e bcdd 49e3 aa05 451400f4d20c خبر خاکستری

مسعود رضایی رئیس شورای اسلامی شهر سمی آباد شهرستان تربت جام در گفت و گو با صبح توس گفت: از طرفی تنها آب شرب روستای حیانو این است که در فصل تابستان باید سامی آباد و حدود 18 روستای دیگر را تامین کند.

وی افزود: روستاهای شهدا آباد، شهرستانک و چند روستای دیگر با کمبود شدید آب یا بهتر است بگوییم آب مواجه هستند، از این رو از مسئولان تربت جام درخواست داریم نسبت به رفع مشکل کم آبی تربت اقدام کنند. جام جم و مخصوصا روستاهای ته جام.».


536f1a48 a236 4193 b2a2 a297e129af1d خبر خاکستری

در ادامه گزارش مربوط به گزارش محمدرضا جعفری رئیس آب و فاضلاب تربت جام با بیان اینکه سیاست های دولت مردمی و عدالت محور ایران آبرسانی قوی به محرومان و محرومان را اجرا خواهد کرد. توسه گفت: با توجه به تشکیل شورای جهاد آبفای وزارت نیرو برای تسریع پروژه های آبرسانی به مناطق پسماند همزمان با دولت سیزدهم، از ویژگی های این شورا استفاده از توان نیروهای جهادی و خیریه همراه با ذینفعان بخش عمومی برای هم افزایی موثر و تغییر در تامین آب در مناطق روستایی و فقیرنشین کشور.

وی افزود: سال گذشته وضعیت آب مناطق مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و اطلاعات از روستاهای کم آب فاقد امکانات آبرسانی جمع آوری و به واحد جهادی آبرسانی ستاد خراسان رضوی ارسال شد. پروژه ها انتخاب و طرح ها، اسناد و مدارک قانونی برای فراخوان مناقصه تنظیم شده است و طبق قراردادهایی که با وزارت نیرو منعقد کرده، تعدادی از پروژه های آبی در مناطق فقیرنشین توسط امام حسن مجتبی (ع) اجرا می شود.

رئیس ویک تربت جام گفت: پروژه های آبرسانی روستای کله گک سامی آباد، تعدادی از روستاهای مجتمع های شهید گل لاله، گوی و میان سرا در مجموعه شهید محبی، تکمیل پروژه های آبرسانی در 6 روستا در دهستان نصرآباد فاز صومعه سرا مجتمع شهید محبی و اصلاح خط انتقال شهید شوشتری منصوریه بوزگان یکی از پروژه های اولویت دار است که امسال عملیات آبرسانی تعدادی از این روستاها به اتمام می رسد و مردم از این طرح برخوردار خواهند شد. نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی، پایدار و مستمر.

وی در پایان گفت: امسال عملیات آبرسانی سایر روستاها از محل اعتبارات ملی برای محرومیت زدایی از جمله پروژه آبرسانی به روستای بزرگ کلا گک آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید