341 روستای استان قزوین با مشکل کم آبی مواجه هستند

وی افزود: یکی از رسالت های انقلاب اسلامی بر اساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، برقراری عدالت است که جنبه های مختلفی دارد و یکی از ابعاد تحقق عدالت این است که روستائیان احساس کنند. که هیچ تبعیضی در زمینه مادی و شرایط زندگی نسبت به سایر مناطق وجود ندارد تا باعث مهاجرت آنها به شهرها نشود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تصریح کرد: اکنون بیش از 20 درصد جمعیت در روستاها داریم و متاسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم و باید برای جلوگیری از این معضل اقدامات مناسبی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت روستائیان در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: از روستائیانی که با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند سعی در ایجاد شرایط مناسب در روستاها و رفع حس تبعیض در بین اهالی روستا دارند تقدیر و تشکر می کنم.

اجرای طرح آبرسانی 100 روستا توسط بسیج سازندگی

قریب تاکید کرد: روستاییان باید نگاه صادقانه ای به مردم روستا داشته باشند و فرهنگ کار و تلاش را گسترش دهند. وی گفت: عملکرد روستاییان تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ کار و تلاش دارد و متاسفانه فرهنگ کار در روستاها نسبت به گذشته به دلایل مختلف ضعیف شده و مشاغل روستایی در خانواده ها نهادینه شده و از نظر اقتصادی ماهیت خانواده ها نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروزه خانواده های شهری و روستایی تبدیل به خانواده مصرفی شده اند، تصریح کرد: وی خاطرنشان کرد: برای پایدار شدن اقتصاد خانواده باید به مشاغل دانش بنیان دهه 60 برگردیم که نشان از تاثیر دانش بنیان در عرصه، فرهنگ و نوع آبیاری مزارع و باغات دارد.

این مسئول با اشاره به مشکل کم آبی در روستاها گفت: 341 روستا در استان قزوین دچار کم آبی هستند و بسیج سازندگی استان در قالب مجتمع های آبرسانی در حال اجرای طرحی برای رفع مشکل کم آبی در استان است. حدود 100 روستا و همچنین باید به فکر 241 روستا باشیم

ایجاد 3 هزار پانل 5 کیلوواتی در روستاهای بخشداری

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای اشتغال روستائیان گفت: امسال سهمیه استان قزوین راه اندازی 3000 پنل 5 کیلوواتی است که 545 عدد به دفتر امور روستایی و تعدادی دیگر به سایرین واگذار شده است. نهادها .

قریب تصریح کرد: راه اندازی پنل های خورشیدی در منازل روستائیان نکات ویژه ای دارد که روستاییان باید آن را بدانند و به روستاییان منتقل کنند به عنوان مثال می گویند نیروگاه های خورشیدی تشعشعات مضری دارند در حالی که هیچ تشعشع و خطری برای سلامتی ندارند.

وی گفت: نصب پنل های خورشیدی بهترین اقدام برای بهبود اقتصاد کشور برای جبران کمبود برق و همچنین محلی برای درآمدزایی برای افراد دارای معلولیت و یا معلول برای رسیدن به درآمد قابل قبول است.

باید بگویم؛ در پایان این مراسم با حضور جمعی از مسئولین از اهالی روستا تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید