100 روستای استان مرکزی با کمبود آب شرب مواجه هستند/ میزان جذب منابع برای محرومیت زدایی در استان مناسب نیست


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856333

مخلص علاینده گفت: در استان مرکزی بیش از 100 روستا با کمبود جدی آب شرب مواجه هستند و این مشکل در روستاها نیز نیاز به رسیدگی دارد و برای این منظور باید تمام تلاش خود را برای تامین آب از طریق مخزن انجام داد تا این اقدام امکان پذیر باشد. به صورت بهداشتی و به مقدار لازم انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی در جلسه شورای حفاظت از آب و کارگروه مناسب سازی کم آبی استان گفت: و در روستاها با توجه به اقدامات انجام شده وضعیت نسبت به سال قبل بهتر است.

وی افزود: در استان مرکزی بیش از 100 روستا با کم آبی شدید مواجه هستند که این مشکل در روستاها نیز باید چاره اندیشی شود که هزینه ها در این زمینه نیز قابل قبول نیست.

استاندار مرکزی گفت: بحث صرفه جویی به ویژه در حوزه کشاورزی ضروری است چرا که متاسفانه این بخش یکی از ناکارآمدترین بخش ها در مصرف آب است، کما اینکه کشور در بحث الگوی کشت عقب مانده است. اتفاق خاصی نمی افتد.

موله الامه با تاکید بر لزوم حرکت به سمت کشت های کم آب و روش های نوین آبیاری گفت: پیشگیری تابستانه و کشت هندوانه باید با هماهنگی جهاد کشاورزی و فرمانداران مدیریت شود.

استاندار مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: میزان جذب منابع استان مناسب نیست، بنابراین دستگاه های مربوطه باید در این زمینه تسریع کنند تا منابع استان برنگردد.

وی با تاکید بر هماهنگی دستگاه های مدیریت آب و برق در تابستان سال آینده، افزود: با وجود محدودیت در شبکه برق، اجازه قطعی شبکه آبرسانی و قطعی برق این بخش را نخواهیم داد.

مولی الائمه بر مدیریت مصرف برق برای غلبه بر پیک بار تابستانی تاکید کرد و گفت: همکاری بخش کشاورزی در مدیریت مصرف برق باید کاملتر شود زیرا در حال حاضر نیازی به همکاری نیست. آنها نیز باید حمایت لازم را داشته باشند.

عزت الله امره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی امشب در جلسه شورای حفاظت از آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان گفت: دو سد بزرگ استان یعنی سد الغدیر ساوه و کمال. سد صالح در اراک در شهرها مشکل آب نخواهیم داشت هرچند شهروندان باید صرفه جویی را رعایت کنند.

وی افزود: در سد ساوه تنشی نداریم و تاکنون 13 میلیون مترمکعب آب بین کشاورزان توزیع شده است و سد ساوه علاوه بر تامین آب شرب ساوه در حال حاضر 96 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد که البته این میزان ذخیره آب است. 170 میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

امره ای خاطرنشان کرد: در سد کمال صالح هیچ مشکل و تنشی وجود ندارد و این سد در حال حاضر 57 میلیون مترمکعب مخزن دارد که حدود 50 درصد ظرفیت سد است و از ابتدای امسال 9 میلیون مترمکعب آب دارد. به اراک منتقل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید