508 روستای استان زنجان با مشکل کمبود آب پایدار مواجه هستند


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890014

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در استان در مجموع 508 روستا با مشکل آب ناپایدار مواجه هستند که از این تعداد 86 روستا مشکل دائمی آب شرب دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا سزقاسمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه کمبود آب در اکثر روستاهای استان زنجان فصلی است و اغلب در فصل تابستان اتفاق می افتد، تصریح کرد: با شروع فصل گرما و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغات و باغات، کم آبی در روستاها رخ می دهد. ناشی از عدم تطابق مدل مصرفی است.

وی افزود: در مجموع 508 روستای استان زنجان با مشکل کمبود آب پایدار مواجه هستند که از این تعداد 86 روستا دائمی، 116 روستا در تابستان فصلی، 169 روستا به منبع جدید نیاز دارند و 137 روستا فاقد پوشش یا بیشتر هستند. بیش از 20 خانواده

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با اشاره به اینکه امسال مشکل آب 51 روستای استان با تلاش عوامل این شرکت برطرف شده است، گفت: از مجموع شهرها و روستاهای استان زنجان با جمعیتی بالغ بر یک نفر بیش از یک میلیون نفر، 100٪ از جمعیت شهری و 90٪ از جمعیت. این روستا تحت پوشش شرکت آبفای استان زنجان است.

وی با اشاره به محدوده ماموریت های شرکت آب، محدودیت های اعتباری و کمبود منابع آبی، خاطرنشان کرد: با وجود همه موانع و محدودیت ها، امسال قطعی آب برنامه ریزی شده در دستور کار این شرکت قرار نگرفته است.

جزقاسمی با اشاره به استفاده از ظرفیت های مختلف برای جبران کمبود آب به روستاهای استان زنجان، گفت: شرکت آبفا از مشارکت اهالی، روستائیان و خیرین برای اجرای بهتر طرح های آبرسانی استفاده می کند.

وی گفت: تنها در سال جاری 17 روستا در شهرستان سلطانیه با مشارکت شرکت جی تی آی پارسیان و آبرسانی 23 روستای دیگر نیز با مشارکت خیرین اجرا می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل خشکسالی، تغییر اقلیم و تغییر رژیم بارندگی بخش زیادی از منابع آبی روستاها از بین رفته است، گذشته گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید