فعالیت 1281 گروه جهادی در استان زنجان / آبرسانی سپاه به 57 روستای استان زنجان


ساعت: 18:28
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838100

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بیش از 70 هزار گروه جهادی در کشور تشکیل شده است، گفت: 1281 گروه جهادی تخصصی و عمومی در استان زنجان تشکیل شده و این گروه ها از هویت های سازنده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سردار ابوالفضل طهماسبی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی زنجان اشراق گفت: در پی ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی در ارائه خدمات به روستاها خللی ایجاد شد اما در 15 اردیبهشت 1379 بسیج سازندگی به کمک سازندگی روستاها و محرومیت ها شکل گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر فعالیت همه اقشار بسیج در جهت خدمت به مردم تاکید داشته اند و همین امر موجب شده تا بسیج خدمات ارزنده بسیاری ارائه دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه های مختلف فعال است، گفت: یکی از این حوزه ها مدیریت حرکت های جهادی است. گروه های جهادی در این منطقه تشکیل و سازماندهی شده و بحمدالله بیش از 70 هزار گروه جهادی در سراسر کشور تشکیل شده و هزار و 281 گروه جهادی تخصصی و عمومی در استان زنجان تشکیل شده است که این گروه ها هویت سازنده دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از حوزه ها حاکمیت جهادی است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین 50 هزار جهادگر در مناطق مختلف به عنوان جهادگر حضور دارند و اردوهای مختلفی در حال برگزاری است. اما طرح هجرت 3 برای دانش آموزان در تعطیلات تابستانی برگزار می شود.

سردار طهماسبی با بیان اینکه حوزه دیگر مدیریت فنی و محرومیت زدایی است، گفت: اسکان نیازمندان مدارس، مراکز بهداشتی درمانی، سازمان شهدا، راه ها، پل های روستایی، پروژه های فرهنگی و ورزشی اقدامات موثری انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: بسی در مدیریت اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت می کند به گونه ای که 586 صندوق با 24 هزار و 228 عضو در استان ایجاد شده است که مردم می توانند از آنها وام های مختلف دریافت کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بسیجیان در زمینه اشتغال و کسب و کار کوچک فعال هستند، گفت: تعاونی های کارگری نیز برای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات در حوزه محرومیت زدایی با همکاری سایر دستگاه ها انجام می شود گفت: هم اکنون عملیات تامین آب شرب 57 روستا از جمله روستاهای گیلانکشه، تشویر و دستجرده طارم در حال انجام است. گوجه زنجان، بسیج پری ماهنشان و سپاه عملیات آبرسانی را انجام می دهند.

سردار طهماسبی با بیان اینکه در قانون مصوب شده است که سپاه و بسیج می توانند در اجرای طرح های عمرانی مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه آبرسانی روستایی برنامه ریزی لازم توسط آب و عمران و عملیات عمرانی انجام می شود. توسط سپاه

وی بیان کرد: با وجود اینکه در یکی از روستاها آب و فاضلاب برای عملیات آبرسانی ارائه شد اما به دلیل شرایط سخت و دسترسی هیچ شرکتی در مناقصه شرکت نکرد اما سپاه وارد عمل شد و موفق شد در صعب العبورترین نقاط کانال حفر کند. لوله ای برای انتقال آب آشامیدنی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید