شناسایی 1300 انحراف غیرمجاز آب در استان قزوین / 129 روستای قزوین فاقد آب لوله کشی هستند.

وی با اشاره به وجود هزار و 39 منبع آب شهری و روستایی در قزوین افزود: شهرها و روستاهای استان بیش از 7 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی و 360 هزار مترمکعب مخازن ذخیره دارند.


کاهش 1.2 درصدی مصرف آب در استان قزوین

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه در نوروز و تابستان شاهد افزایش مصرف آب هستیم، گفت: میزان مصرف آب در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه سال گذشته است. 1.2 درصد بود که به دلیل عادی شدن مردم تاج خشکسالی 1.7 درصد کاهش یافته است.

این کارمند ادامه داد: در 9 ماهه سال گذشته 74 میلیون و 481 هزار متر مکعب آب مصرف شده و برای مدت مشابه امسال 73 میلیون و 582 هزار مترمکعب آب مصرفی مشترکان بوده است.

بیرونوندی همچنین به تولید 103 میلیون و 963 هزار و 503 مترمکعب آب در 9 ماهه سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال 102 میلیون و 163 هزار و 110 متر آب تولید شد.

مدیرعامل آب استان گفت: روستاهای پایین دست تحت پوشش شبکه آبرسانی نیستند. وی تصریح کرد: از 813 روستای استان قزوین، 129 روستای زیر 20 خانوار فاقد آب لوله کشی هستند.



حفاری 13 حلقه چاه جدید در استان

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید 13 حفاری جدید انجام شده است. وی گفت: از 693 حلقه چاه فعال استان، 197 حلقه چاه شهری و 377 حلقه روستایی است.

این مقام مسئول با اشاره به 6 تصفیه خانه فعال گفت: در کنار تصفیه خانه های بویین زهرا، تاکستان، قزوین، محمود آباد، آبیک و شریفیه، 3 تصفیه خانه شال، آبگرم و شریفیه نیز در دست احداث است.



بیرونوندی گفت: بر اساس دستورالعمل طرح آب امید مشترکانی که کمتر از یک سوم آب استاندارد مصرف می کنند از هزینه آب و فاضلاب معاف هستند و بر اساس این مصوبه 8 درصد از مشترکان خانگی استان که برابر با 36000 مشترک است که هزینه خدمات را پرداخت نمی کنند قبض آنها صفر است.

وی افزود: همچنین بر اساس طرح تشویقی برای رعایت الگوی مصرف، مشترکین خانگی که در ماه های گرم سال از الگوی مصرف پیروی کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف خود را کاهش داده اند، مشمول طرح می شوند. برای تحریک الگوی مصرف.”

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه 69 هزار مشترک معادل 15 درصد مشترکان در سال جاری 378 هزار مترمکعب صرفه جویی و مشوق دریافت کرده اند.

شناسایی 1300 انشعابات غیرمجاز در استان قزوین


این مقام گفت کسانی که مرتکب انحرافات غیرمجاز شوند با مجازات شدید روبرو خواهند شد. وی گفت: سال گذشته بیش از 1300 انشعاب غیرمجاز شناسایی و جریمه شدند.

بیرونوندی درباره پروژه انتقال آب آبیک گفت: پیش بینی ما این است که برای تصفیه خانه اضطراری پروژه به بیش از 6 میلیارد تن اعتبار نیاز داشته باشیم و امیدواریم تا پایان سال مشکلات مالی این پروژه برطرف شود. “

این مسئول افزود: علاوه بر این یکی از پروژه های مهم استان بحث آبرسانی چاه قزوین است که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم فاز اول این پروژه در تابستان به بهره برداری برسد و جبران شود. برخی کمبودهای آب».

وی گفت: آب استان در رده استاندارد قرار دارد. وی گفت: مصرف آب توسط ساکنان استان مشکلی ندارد و استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی را توصیه نمی کنیم چرا که این دستگاه ها املاح مورد نیاز بدن را از آب جدا می کند.

بیرونوندی گفت: در تابستان امسال به دلیل قطعی برق و افزایش مصرف، در برخی از مناطق بالای قزوین مانند پونک افت فشار آب داشتیم و البته نصب نادرست پمپ آب خانگی نیز از دیگر دلایل این امر است. کاهش فشار.”

وی گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما خشک شدن و کوچک شدن چاه ها است چرا که در تابستان و چهار ماه آخر پاییز و زمستان کاهش بارندگی داشتیم، بنابراین تابستان امسال با توجه به کاهش بارندگی در سال گذشته پیش بینی می شود. آینده برای لوله کشی سخت خواهد بود و به همین دلیل به کمک مردم نیاز داریم.

وی در پایان گفت: با توجه به ایام نزدیک عید و شروع خانه تکانی از همشهریان عزیز می خواهیم در مصرف آب دقت کرده و در صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید