مهاجرت مردم به دلیل کمبود برق و امکانات/ 400 خانوار روستای باغسنگان سفلی تربت جام منتظر توجه کارکنان هستند.


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878292

بیش از 400 خانوار روستای پایین باگسنگان تربت جام از امکانات اولیه محروم هستند و یکی یکی چراغ های روستا خاموش می شود و برخی از خانواده هایی که برق ندارند مجبور به ترک خانه می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; روستای پایین تربت جام در 500 متری تربت جام قرار دارد و در این روستا بالغ بر 400 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1500 نفر زندگی می کنند و از کمترین امکانات رفاهی و فانوس دریایی خانه های روستا محروم هستند. اینجا هنوز سایه محرومیت بر سر مردم سنگینی می کند و داشتن کمترین امکانات رفاهی به آرزوی بزرگی تبدیل شده است. آرزوهای برآورده نشده ای که راه را برای فرار ساکنان هموار کرد.

خانه های زیادی در روستا وجود دارد، اما شب از آنها نوری نیست، صدای کولرهای نوری در گرما، در تاریکی حاکم بر روستا، مهتاب تنها نوری بود که شب های سیاه را روشن می کرد، خانواده هایی که یا مجهز به باتری ماشین بودند یا برق همسایه ها و صدها متر کابل برق و میلیون ها قبض پرداخت می کردند و برخی خانواده ها که نمی توانستند از جایی برق بگیرند مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند.


e8a7106d 4dfc 42f2 8fd8 e2ba0d6df944 خبر خاکستری

عبدالرحیم ساربانی دهیار از روستای باغسنگان سفلی در گفتگو با صبح توس; وی بیان کرد: برخی از مردم شهرستان به دلیل توان مالی به دنبال خرید زمین در اطراف شهر هستند و به دلیل نزدیک بودن روستای باغسنگان سفلی به شهر، مردم به دنبال زمین در آن روستا هستند.

وی تصریح کرد: روستای باغسنگان سفلی تربت جام با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر تنها دارای یک مدرسه تخریبی دو کلاسه است که در مقطع ابتدایی تنها 130 دانش آموز، در دو کلاسه تخریب و تنها 130 دانش آموز دارد. مدرسه مختلط و 70 دانش آموز دیگر به دلیل کمبود ظرفیت مدارس پراکنده در سطح شهر، خانه بهداشت 15 متری اجاره ای، فضای سبز ناتمام و یک مسجد قدیمی.

دهیار روستای باگسنگان شهرستان تربت جام پایین گفت: مشکل اصلی مردم کمبود برق در روستا است. امیدواریم با همکاری شرکت توزیع برق خراسان رضوی و شهرستان بتوانیم مشکل برق روستا را در 6 ماهه نخست امسال حل کنیم، هرچند وزارت برق در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است. از تلاش های آن برای بهبود شبکه نوسانات جاری و … استفاده می شود.

وی در پایان گفت: مردم روستای باغسنگان سفلی تربت جام به دلیل وزش باد دچار مشکل هستند و نیازمند توجه ویژه مسئولان و حامیان برای نجات این روستا از این باد هستند.


4bb1228a 87d6 4cde 98f7 956f2f11b37d خبر خاکستری

امام جمعه تربت جام در تشریح مشکلات روستای باغسنگان سفلی تربت جام گفت: آقایان مسئول پول می گیرید !!!! چرا به مردم نمیرسی؟ تکبر اشتباه است که مردم را به شیوه من و شما صدمه ببینند و ناراضی کنند. این افراد مستحق لطف هستند.

گفت: نه برق، نه گاز، نه آب، نه امکانات، بس است. این افراد صادق هستند، به مردم می رسند. عوارض و مالیاتی که مردم می پردازند کجاست؟

امام جمعه تربت جام گفت: امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر در خصوص مشکلات روستای باغ سنگان سفلی تربت جام اقدامات لازم را انجام دهند. مردم دیگر نگران نباشند و در تابستان از نعمت برق بهره مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید