57 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان منتظر گاز هستند


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892113

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: 57 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان هنوز نسبت به گازرسانی اقدام نکرده اند و تا چند سال آینده پس از فاز طراحی برای اخذ مجوز و اعتبار گازرسانی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; رحیم سلیمانی نژاد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: بهینه سازی مصرف سوخت در کل محدوده هزینه های تعریف شده در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری تحول اساسی دارد.

وی با بیان اینکه از 21 شهرستان استان زنجان همه شهرها گازرسانی می شوند افزود: در مناطق روستایی 91 درصد روستاها; 635 روستا از 911 روستا گازرسانی شده و در مجموع 97 درصد کل مناطق شهری و روستایی استان زنجان گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه 382 هزار مشترک در استان وجود دارد، گفت: 340 هزار مشترک در حوزه خانگی و مابقی در حوزه های تجاری، صنعتی و اداری هستند.

وی با بیان اینکه 13 نیروگاه در استان زنجان وجود دارد که 2 نیروگاه سلطانیه و آرین، 2 نیروگاه بزرگ است، تصریح کرد: 11 نیروگاه دیگر نیز در حال فعالیت هستند.

سلیمانی نژاد با اشاره به بهره برداری از 42 جایگاه CNG در سراسر استان گفت: 11 شهر صنعتی، 2 ناحیه و 3 مرکز صنعتی استان نیز از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 114 روستا در مرحله گازرسانی هستند گفت: این پروژه ها در دهه فجر و سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه شرکت ملی گاز گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است، تصریح کرد: اکثر روستاهای شمال غرب کشور با جمعیت زیاد و مناسب. مسیر، گازرسانی شده است و بقیه روستاها که به دلیل سختی دسترسی، مسافت زیاد و شرایط سخت گازرسانی نشده اند، گازرسانی نشده اند. اما تاکنون 57 روستای بالای 20 خانوار استان برای گازرسانی اقدام نکرده اند و پس از مرحله طراحی برای اخذ مجوز و اعتبار گازدار می شوند.

سلیمانیاد با بیان اینکه تمامی مناطق استان زنجان برای گازرسانی در نظر گرفته شده است و در صورت دریافت وام، بحث تکمیل گازرسانی در 114 روستای مذکور تکمیل می شود، گفت: در صورت گازرسانی به این 114 روستا، درصد گازرسانی در بخش روستایی افزایش می یابد و به 97 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه 109 پروژه در یک هفته توسط دولت افتتاح می شود، گفت: بیشتر پروژه ها مربوط به گازرسانی به واحدهای صنعتی است و هزینه گازرسانی برای بیش از 33 واحد صنعتی در سراسر کشور حدود 5 میلیارد تومان است. استان. در عین حال در برنامه هفتگی دولت 24 روستا با هزینه 93 میلیارد تومان گازرسانی می شود و 2200 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند و درصد روستاها به 91.2 درصد می رسد.

سلیمانی نژاد تصریح کرد: 52 روستا با 1700 خانوار روستایی در هفته دولت عملیات گازرسانی را آغاز می کنند که برای آن 117 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با این شرایط 215 میلیارد تومان برای تمامی این پروژه ها هزینه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید