مردم 6 روستای زنجان منتظر 15 کیلومتر آسفالت برای اتصال راه ارتباطی هستند


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823183

اهالی شش روستای جلیل آباد، اوراچی، کشکتپه، کرد گشلاگی، عربچه و بلوغ سال هاست که منتظر قول راهداران استان برای آسفالت جاده ای به طول 15 کیلومتر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با توجه به موج بیان; خدمت رسانی به روستاها و محله های فقیر نشین یکی از اولویت های ارتش اسلام از اولین روزهای تاسیس بوده است.

پس از تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) که منجر به پیوستن انبوه مردم به این نهاد و خدمات رسانی به روستاها و مناطق فقیرنشین شد، مدت بسیار کوتاهی را در پی داشت. خدمات رسانی و اشاعه خدمات روستا و مناطق محروم بسیار سریع انجام شود.

متأسفانه با ورود واژه توسعه در اذهان دولت ها و ترویج و توسعه کالاهای لوکس، شرایط کمی تغییر کرده و ادبیات دولتی مردانه به جایی رسیده است که کارگران باید زیر چرخ توسعه له شوند.

این نگاه و این ادبیات باعث از هم پاشیدگی جهاد سازندگی و تقسیم وظایف آن بین سایر نهادها شد. این امر باعث کاهش خدمات دهی به روستاها و مناطق فقیرنشین با شیب بسیار تند شد که منجر به مهاجرت مداوم روستاییان از روستاها به شهرها و کاهش سطح زیرکشت شد که البته پس از مدتی به دلیل افزایش تکنولوژی در صنعت کشاورزی خالی از سکنه شد.

متاسفانه راه روستای اوراچی واقع در دهستان کارا پشلو پس از گذشت سالها نه تنها کیفیت لازم را ندارد بلکه همچنان آسفالت نشده است و اهالی این روستا با مشکل مواجه هستند.

دسترسی بسیار سخت اهالی روستا به مراکز درمانی، صعب العبور بودن در فصل زمستان، کمبود خریدار محصولات کشاورزی به دلیل نامناسب بودن جاده روستا و غیره. بخشی از مشکلات گریبانگیر اهالی روستای اوراچی و چند روستای همین منطقه بوده است.


مشکل تردد در جاده روستای اوراچی در فصل زمستان

سید مصطفی موسوی یکی از اهالی روستای اوراچی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به وضعیت جاده روستای اوراچی گفت: این روستا در حال صعب العبور شدن است.

وی با اشاره به اینکه این جاده دو سال پیش ساخته شده است، تصریح کرد: تمامی راه های منطقه آسفالت بوده و تنها چهار روستا سیاه پوش است.

موسوی راه ارتباطی روستای اوراچی به زنجان رود و جاده ترانزیتی را 15 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این جاده مستقیماً از 6 روستا می گذرد و به جاده تبریز متصل می شود.

وی با اشاره به اینکه برای آسفالت این جاده نامه های متعددی به سازمان های مختلف داده شد، افزود: 5 سال پیش کارکنان به ما گفتند که اعتبارات لازم برای آسفالت این جاده تامین شده اما تاکنون هیچ آسفالتی انجام نشده است.


مشکل دسترسی مردم اوراچی به مراکز درمانی

حسن گربانی یکی دیگر از اهالی روستای اوراچی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به نامناسب بودن جاده روستای اوراچی گفت: وضعیت نامناسب جاده.

وی با بیان اینکه خودروهای روستاییان در این جاده ها فرسوده شده است، ادامه داد: محصولات کشاورزی روستا در دست کشاورزان مانده و با قیمت پایین به خریداران فروخته می شود زیرا به دلیل نامطلوب بودن همه حاضر نیستند ریسک کنند و وارد شوند. شرایط روستایی برای خرید محصولات کشاورزی باشید.

وی با بیان اینکه متاسفانه اگر فردی در روستا مریض شود به دلیل شرایط سخت جاده می تواند به مراکز درمانی مراجعه کند، گفت: اگر فردی در روستا مریض شود می تواند به بیمارستان مراجعه کند.


پروژه جاده اوراچی در انتظار مزایده است

رسول آدمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه اولین وام برای آسفالت جاده روستایی اوراچی در سال 1400 در نظر گرفته شد، گفت: با توجه به وام های دریافتی، اسناد این پروژه برای انعقاد قرارداد تهیه شده است. “

وی با اشاره به مناقصه این پروژه گفت: با وجود چندین مناقصه این پروژه، هیچ پیمانکاری این پیشنهاد را نپذیرفت و قرارداد منعقد کرد.

رئیس اداره نظارت راهداری بخشداری و روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: برای امسال قیمت‌های ساخت این جاده را بر اساس 1401 قیمت و وام محاسبه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری باید بلافاصله پس از انتخاب پیمانکار اقدامات لازم را برای شروع عملیات اجرایی انجام دهد، ادامه داد: در صورت انتخاب پیمانکار و شروع کار، زیرساخت ها تا تابستان تکمیل می شود.

اگرچه کارکنان قول مساعد دادند که هر چه زودتر راه این روستا را آماده کرده و در اختیار اهالی روستا قرار دهند، اما تاخیر در اجرای این پروژه حتی برای یک روز برای این اهالی بسیار سخت است و مردم را نسبت به دستگاه های مسئول بدبین می کند و شایسته است. استان زنجان اینطور نیست که بعد از گذشت سالها مردم آن همچنان از مشکلات چین رنج می برند و منتظر حداقل خدمات از سوی ارائه دهندگان خدمات باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید