آبگیری جاده ورودی روستای پسچ با همت کارکنان / وعده های پوچ کارکنان راه و شهرسازی استان برای آسفالت ورودی روستای پسچ


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838605

گلایه اهالی پاسوخ از وعده های نامناسب مسئولان راهداری و شهری خراسان جنوبی؛

یکی از خواسته های مردم از روستای پاسوچ آسفالت و ایمن سازی ورودی این روستا و جاده دسترسی به مزرعه خود است که متاسفانه علیرغم وعده های همیشگی کارکنان این روستا محقق نشد و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، بارش های سیل آسا و تگرگ 21 اردیبهشت امسال در برخی نقاط استان؛ از جمله روستای پاسوچ بیرجند باعث جاری شدن سیل شد. سیل که در این روستا رخ داد، علاوه بر آسیب رساندن به مزارع و سدهای مردمی، ورودی این روستا را نیز پر از آب و مسدود کرد که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد. نمک بر زخم های کهنه مردم روستای پسوچ بود و آنها را بیشتر مضطرب کرد. جستجوی طولانی مدت خود را برای آسفالت تعقیب کنید و از ورودی روستا محافظت کنید.


ورودی روستای پاسوچ غیر استاندارد است

جواد صباپور رئیس شورای اسلامی روستای پاسوچ در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: روستای پاسوچ در مسیر جاده بیجند – مشهد قرار دارد و وضعیت آن به گونه ای است که روستا در یک طرف و قنات و مزرعه آن در مسیر است. طرف دیگر این جاده ارتباط مردم با مزرعه را دشوار می کرد.

وی افزود: با توجه به ارتباط مستمر مردم با مزرعه و عدم دسترسی مستقیم به آن، یکی از مهمترین درخواست ها در چند سال اخیر احداث زیرگذر و راه دسترسی است. البته در این راستا در دو سال اخیر پل هوایی نصب شده که البته مربوط به سالمندان نمی شود و از همان ابتدا مردم مخالف نصب آن بودند و تاکنون هیچکس از آن عبور نکرده است.

رئیس شورای اسلامی روستای پاسوچ گفت: مردم خواهان زیرگذر هستند اما دو پل برای گذر از رودخانه طولانی مدت وجود دارد. آنها برای وسایل نقلیه برای تسهیل ارتباط بین روستاییان استفاده می شوند. مزرعه.

صباغ پور در ادامه با اشاره به اینکه این پل یا زیرگذر برای تردد ساخته نشده است، بلکه مردم نیز از آن برای تردد خوشحال هستند، خاطرنشان کرد: اما این زیرگذر که برای وسایل نقلیه طراحی شده استانداردی ندارد که بتوان در این زمینه از آن استفاده کرد. . اشاره کرد که آسفالت، روشنایی و همچنین دیوار ساحلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نبود دیوار ساحلی با هر بارندگی خفیف منجر به جمع آوری آب شده و این مسیر به طور کامل مسدود می شود. در سیل اخیر مترو مسدود شد و آب به یک متر و نیم رسید. متأسفانه هیچ خروجی برای آب وجود ندارد، بنابراین برداشتن یا جمع آوری آب و لجن تشکیل شده بسیار مشکل است.


آماده سازی جاده ناموفق بود

صباغ پور با اشاره به اینکه پس از سیل اخیر هلال احمر با موتور آب مقداری آب تخلیه کرده است اما همچنان آب و لجن وجود دارد و لودر هیچ کاری برای تخلیه آنها نمی تواند انجام دهد، گفت: البته زمانی که هنوز راه نیست. دوبرابر شد، جاده ای برای برداشت آب از مترو کشیده شد که در جریان دوبرابر شدن تخریب شد و مجددا اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: وقتی مترو مسدود می شود مردم برای رفتن به مزرعه و آب باید از جاده عبور کنند که بسیار خطرناک است. برای رسیدن به روستا باید بین روستاهای پاسوچ و حاجی آباد مسیری را طی کنید و یا از گردنه سامان شاهی عبور کنید.

وی گفت: مترو قبلا آسفالت و آماده سنگفرش بود اما اکنون حتی یک دانه شن روی جاده ریخته نمی شود.


تخریب توالت های کشاورزی در حین راه سازی

رئیس شورای اسلامی روستای پاسوچ گفت: از دیگر مواردی که در این زمینه وجود دارد این است که چند سال پیش که این قسمت از جاده مرمت نمی شد، دو چشمه متصل به هم در قنات روستا وجود داشت که این دو چشمه به هم متصل شده بود. تا قبل از انقلاب بود و یک ضرورت بود.

صباغ پور ادامه داد: در حین تعمیر جاده، این سرویس ها توسط پیمانکار راه و شهر تخریب و مصالح، درب های فلزی و حتی دو سایبان که داخل سرویس ها بود را جمع آوری و ضبط کردند. پیمانکار قول داد تا پایان سال دو سرویس بهداشتی عمومی بسازد، اما متأسفانه در چند سال آینده هنوز کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: این تا حساب مردم است; او مسئولیت راه و شهرسازی را بر عهده داشت و برای مزارع تخریب شده مردم نیز هزینه می کرد.


وعده های مکرر و نامناسب مسئولان

رئیس شورای اسلامی روستای پاسوچ گفت: تاکنون بارها با مدیرکل راه و شهرسازی استان ملاقات داشته ام و سال و دو سال است و هنوز اجرایی نشده و در مراحل اداری است. .

وی یادآور شد: مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان شش ماه تا شش سال پیش وعده آسفالت زیرگذر و حمام را داده بود، اما با وجود اینکه چندین سال از بازنشستگی وی می گذرد، هنوز این وعده محقق نشده است. .

صباغ پور با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای پیگیری این موضوعات برگزار شد اما نتیجه ای نداشت و دستاوردی جز وعده های توخالی نبود، خاطرنشان کرد: تجهیز و ارائه حداقل امکانات برای آن ضروری است.

وی گفت: در پیگیری های اخیر در این زمینه; آقای مودی، معاون مدیر کل، گفت که نامه های قبلی متعلق به قرن گذشته است و اکنون در قرن جدید، نامه های دیگر نیاز به بازنویسی دارند. فعالیت های قبلی بی ثمر و تنها وعده پوچ خواهد بود.


ابلاغ پیمانکار آسفالت ورودی روستای پاسوچ به پیمانکار

وحید دایی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: روکش آسفالت ورودی روستای پاسوج به شرکت ریبار ابلاغ و در اولویت اجرا قرار گرفته است.

وی در خصوص تخریب سرویس های بهداشتی در قنات روستا گفت: در این خصوص ظاهرا توافقات خارج از مجموعه کارفرما، مستقیما از سوی دهیاری و دهیاری با پیمانکار در محور، باید از طریق دهیاری روستا صورت گیرد. پیمانکار «اجازه داده شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند نیز در خصوص آسفالت ورودی روستای پسچ گفت: در این راستا مقرر شد وزارت راهداری و حمل و نقل جاده ای ایمنی لازم را انجام دهد.

باید بگویم؛ موضوع آسفالت و ایمن سازی ورودی روستای پسچ نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان رصد شد که متاسفانه پس از گذشت چند روز از این رصد; او بدون پاسخ ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید