شاخ به شاخ با مرگ در جاده پل غدیر تا پل فرودگاه بیرجند/ وعده راه و شهرسازی محقق نشد.


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884261

فردوین اعلام کرد: طی 15 ماه گذشته 9 شهروند بیرجندی در مسیر 3 کیلومتری پل غدیر تا پل فرودگاه بیرجند جان خود را از دست دادند و خانواده های زیادی با وجود اینکه راه و شهرسازی قول تکمیل انشعاب این جاده را داده بودند، داغدار شدند. اما این وعده هنوز عملی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جاده پرتردد پل غدیر به فرودگاه شهید کاوه بیرجند سوم تیرماه شاهد تصادف شدید و خونینی بود که بر اثر برخورد پژو با تریلر سه نفر جان باختند و یک نفر راهی بیمارستان شد.

مشابه این حادثه فرودین سال گذشته اتفاق افتاد که در آن 5 نفر از اعضای یک خانواده فوت کردند و پس از این حادثه تلخ و ناخوشایند بنا به قول مودی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دو باند باید به امسال از فرودین جدا شود. هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

رانندگان در مسیر پل غدیر تا پل فرودگاه، بدون اطلاع از دو طرفه بودن جاده، آن را یک طرفه و علت تصادفات را انحراف به چپ می دانند.

آنها در گفتگو با چند تن از شهروندان بیرجندی و رانندگان این جاده از روند خطرناک تبدیل جاده به دو خطه گلایه کردند و از مسئولان خواستند ویژگی های خاص این جاده را در نظر بگیرند. این کار راننده را فریب می دهد تا در اسرع وقت تقسیم را تکمیل کند.


اعتبار اعطا نشد

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه برای انشعاب 3 کیلومتری کمربندی بیرجند در ورودی 45 میلیارد تومان است. منطقه ای در فرودگاه بین المللی بیرجند عنوان شده است که هیچ اقدام خاصی برای دو خطه شدن این جاده انجام نشده است، درست نیست در حالی که اقدامات خاصی انجام شده است، در قسمت های پایه و فرعی کار شده و داریم. بیا زیر آسفالت

به گفته وی، این ترمینال دارای دو سازه سنگین، یک پل 10 متری سنگین با هفت دهانه و یک پل 10 متری است که شرکت پیمانکار در حال حاضر روی آن کار می کند. برای تامین اعتبار و بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، در صورت تامین اعتبار گفته شده که 27 فروردین ماه به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: پیگیری های زیادی انجام داده ایم اما در واقع هم در تهران و هم در سازمان برنامه بودجه کشور حتی الان هم اعتبارات به طور کامل تامین نمی شود.

به گفته وی، برای این 3 و نیم کیلومتر با پلیس راهنمایی و رانندگی به توافق رسیده ایم و تلاش می کنیم با گذر فرعی 7 دهانه 10 متری در 4 تا 5 سال آینده ترافیک را تقسیم کنیم که این اتفاق نیفتاد. و این به معنای تکمیل ساخت و ساز روی پل نیست.

وی مقصر اصلی وقوع این حوادث را اداره کل راه و شهرسازی نپذیرفت و گفت: از اعتبار مصوب 485 میلیارد تومانی 2000 میلیارد تومان جذب شده که این بار به 45 میلیارد نیاز دارد که از این میزان اعتبار نیاز است. 12 میلیارد تومان داده شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید