اجرای «مالیات بر ارزش افزوده طلا» / بازگشت رونق به بازار طلا

ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797748

محمد ولی با اشاره به اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث افزایش تقاضا می شود و امیدواریم رونق به بازار طلا بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبادلا محمدولی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: طرح طلایی مالیات بر ارزش افزوده قانونی است که از 13 دی ماه جاری اجرا شده و همه همکاران ما موظف به اجرای آن هستند.

وی افزود: حدود 10 سال است که پیگیر این موضوع هستیم تا این طرح عملیاتی و اجرایی شود. در حال حاضر این اتفاق بسیار خوبی است، زیرا در این مدت بازار به شدت آسیب دیده و بسیاری از مشتریان ما بازار طلا را ترک کرده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: طی 10 سال گذشته فرهنگ جامعه ما تغییر کرده و مردم به کریستال روی آورده اند، بنابراین احیای بازار طلا زمان بر است تا انشاالله بازار طلا و جواهر به بازار عرضه شود. جواهرات همچنان مانند گذشته شکوفا شوند.”

وی افزود: همکاران ما از امروز در فاکتورهای خود این موضوع را قید می کنند و از اصل طلا مالیات دریافت نمی کنند و طلا را از حقوق و ارزش افزوده کسر می کنند.

محمدولی گفت: برخی از دوستان رونق بازار را با ارزان بودن طلا و جواهر مقایسه می کنند در حالی که با این طرح نمی توانیم تاثیر مستقیمی بر قیمت مثبت و منفی طلا در بازار طلا داشته باشیم. در گذشته تعدادی سربار در ارتباط با تولید طلا وجود داشت، اما امروزه بخشی از این هزینه ها حذف شده است.

وی افزود: ما هنوز مقداری هزینه‌های اضافی در بحث طلا داریم که با حذف آن‌ها می‌توان امیدوار بود که رونق به بازار طلا بازگردد و بسیار امیدواریم این اتفاق برای اعضای صنف و صنعت ما بیفتد. گفت. .

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده تاثیری در کاهش قیمت طلا ندارد، افزود: فرض کنید امروز قیمت طلا یک میلیون و 300 هزار تن است، میزان رانتی که به آن داده می شود. طلا هیچ تاثیری بر قیمت اولیه طلا ندارد. ما معتقدیم که می‌توانیم رویکرد مردم به خرید طلا به عنوان جواهرات را احیا کنیم که فکر می‌کنم می‌تواند ما را به آینده بازار طلا امیدوار کند.

وی گفت: در آینده نزدیک پایان سال میلادی و سال شمسی را داریم که حجم تقاضا برای خرید را در بازار ارسال می کند که باعث افزایش قیمت جهانی طلا و اونس می شود و قیمت را افزایش خواهیم داد. طلا با شیب ملایم «ما جهانی و داخلی را پیش‌بینی می‌کنیم.

محمد ولی بیان کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث افزایش تقاضا می شود و اگر تاکنون 10 سفارش خرید داشته باشیم به 15 قلم افزایش می یابد که امیدواریم در میان مدت مشکلات این حوزه برطرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید