سیستم تبرید ناسالم نرسی / مالیات بر ارزش افزوده; این یک فاجعه برای تولیدکنندگان بود

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802391

بر روی کاغذ و روی کاغذ، مالیات مفهوم زیبایی برای اقتصاد کشور محسوب می شود، اما با توجه به مشکلات فراوانی که خود قانون دارد و همچنین اجرای ناقص آن و معیوب بودن فرآیندهای تولید و توزیع در بازار، قانون مالیات بر ارزش افزوده است. مهمترین نگرانی تولید کنندگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، شاید نام نارسی نام آشنایی باشد که شنیده ایم و یا حتی بزرگترها روزهای اوج سردخانه جدید در شهر بابل را به یاد داشته باشند، شاید کمتر کسی جرات کرده باشد که در این مسیر قدم بگذارد.

این پیرمرد با اراده و تفکر قوی برای تولید، زمانی که افراد کمی جرات تولید را داشتند، با گذراندن دوره های آموزشی در بزرگترین کارخانه های کشور، پس از کسب تجربیات مختلف فنی و سخت کوشی با تولید 5 دستگاه یخچال، پا به عروج گذاشت و کاهش تولید و ایجاد شرکت صنایع انجماد جدید که بعدها به (تولید کننده لوازم خانگی نرسی) تبدیل شد.

علی عباسی کار خود را از سال 1368 با تولید یخچال های صنعتی آغاز کرد و در سال 1375 برای گسترش کار خود، تولید یخچال و فریزر خانگی را به امید امرار معاش کارگران سر سفره به محصولات خود اضافه کرد. کارخانه و سرخ شد، اما نشان شوالیه خود را در حراج نفروخت.
زمانی که دولت و قوه مجریه پس از نام بردن 1400 نفر به عنوان تولید، نگهداری و برچیده شدن، کارگران و کارخانه های استان مازندران را برای حل مشکل کارخانه بسیج کردند، در اولین قرعه کشی کد به عنوان اولین تولیدکننده یخچال در شمال کشیده شد بسیج اصحاب رسانه برای حل مشکلات پیش روی این کارخانه که در رکود به سر می برد، به گذشته برگردیم.

حالا تور رسانه ای برای بسیج رسانه کنجکاو بود تا بفهمد چه عواملی می تواند تولیدکننده برتر سال های گذشته را تب کند.

ابتدا سری به کارخانه یخچال زدیم تا با روال کار آشنا شویم سپس با مدیرعامل شرکت به گفت و گو نشستیم تا برای رفع مشکل گره گشایی کنیم.

علی عباسی مدیرعامل و مالک این کارخانه پس از گلایه از تولید مقداری گل گفت: کارخانه فریزر جدید یکی از پویاترین کارخانه های شمال با 138 کارگر در حال تولید بود و محصولات خود را به تمام نقاط کشور ارسال می کرد. اکنون او با 18 کارگر آخرین نفس خود را می کشد.

علی عباسی گفت: متأسفانه در سال های اخیر عوامل زیادی مانند کمبود نقدینگی و سود بالای وام باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه های کشور شده و می توان گفت بسیاری از کارخانه ها مانند کارخانه ما که لاک پشت در حال حرکت است متوقف شده است. در حال حرکت.”

اولین تولیدکننده لوازم خانگی شمال کشور با گلایه از سازمان امور مالیاتی و دارایی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این کارخانه در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده است که برای مشتریان در نظر گرفته شده و همین عامل باعث تعطیلی کارخانه می شود. . به صورت کامل.

عباسی افزود: خدا را شکر تا کنون از هیچ گونه تسهیلات بانکی استفاده نکرده ام، اما اکنون برای راه اندازی مجدد این کارخانه به 100 میلیارد ریال با سود بانکی 4 درصد و نفس کشیدن نیاز دارم تا با حمایت مسئولان این مجموعه را به روز کنم. و برای ایجاد شغل گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات مازندران در حاشیه این بازدید با اشاره به رها شدن برخی از واحدهای تولیدی در سال های اخیر گفت:

حسینیان گفت: متأسفانه بیماری عروق کرونر در بسیاری از واحدهای تولیدی استان مازندران رکود ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 600 واحد تولیدی در استان مازندران وجود دارد که درصد قابل توجهی دچار مشکل و آسیب هستند.

سید جواد حسینیان ادامه داد: در حال حاضر 160 واحد تولیدی در استان توسط بسیج سازندگی احیا شده و 36 واحد تولیدی دیگر به تلاش دستگاه های اجرایی و بانک ها بستگی دارد.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات مازندران با گلایه از کم کاری برخی مسئولان برای تسریع در امضای این امضا گفت: ۷۲ شهید در مقابل هر ستادی در کشور جان خود را فدا کردند تا از این انقلاب جان سالم به در ببرند و اکنون مسئولان هستند. چرخ اقتصادی جامعه با رفع موانع تولید الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی در معرض خطر مانند واحد تولیدی نرسی رامی را می توان با جریان سازی رسانه ای و حساس سازی معضل و پیگیری مشکلات و آسیب های ایجاد شده به روزهای اوج خود بازگرداند.

حسینیان گفت: با نگاه انقلابی و استفاده از ظرفیت های موجود می توان برای رفع کمبود نقدینگی و ایجاد اعتبار لازم برای تامین سرمایه ثابت و تسهیلات سرمایه در گردش و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و ثبات بازار فروش، راهکار ارائه داد. و غلبه بر اختلافات بیمه ای.» و مالیات مانع از رکود برخی واحدهای تولیدی شد.

رئیس بسیج رسانه مازندران در این بازدید با اشاره به ظرفیت رسانه ها برای حل مشکلات تولید، گفت: رسانه ها با حداکثر ظرفیت در بخش های مختلف اجتماعی- فرهنگی و سیاسی-اقتصادی کار می کنند.

عبدالمهدی حق شناس با اشاره به هم افزایی رسانه ها و مسئولان برای رونق تولید، گفت: افزایش آگاهی عمومی نسبت به خرید و تبلیغ کالای ایرانی انگیزه بیشتری برای تولیدکنندگان از جمله خبرنگاران با قلم شیوای خود ایجاد می کند.

وی موانع تولید، حمایت ضعیف یا عدم حمایت از تولید را آسیب بزرگی برای کشور دانست و افزود: حمایت از موضوع مهم تولید و جلوگیری از مسیر پیش رو به افزایش تولید و اشتغال در جامعه کمک می کند.

پس از تلاش برای بازگرداندن واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، یکی از موضوعات مطرح شده از سوی مدیرعامل شرکت نوین اجاد ما را بر آن داشت تا برای پیگیری موضوع مالیاتی مطرح شده در اینترنت جستجو کنیم. کلیه تولیدکنندگان و فروشندگان مشمول فراخوان مالیات بر ارزش افزوده موظفند هر یک از 9 درصد قیمت فروش را محاسبه و از خریدار اخذ و طبق مقررات به حساب مالیاتی واریز کنند که یکی از شکایات است. توسط این تولید کننده مطرح شد که نگرانی هایی را در مورد افزایش قیمت برای مصرف کننده و کاهش خریدار محصولات ایجاد کرد.

اکنون با کاهش تورم و بازنگری در برخی قوانین می توان به احیای واحدهای تولیدی راکد امیدوار بود و کلید اطمینان از راه حل اقتصادی صحیح، پای واحدهای تولیدی بسته را باز می کند و چرخه اقتصادی جامعه را تقویت می کند. البته این امر زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که حیات دستگاه‌های دولتی در گرو جان شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی مسئول باشد که موانع تولید، حمایت ضعیف یا عدم حمایت از تولید آسیب بزرگی به کشور وارد کند و با حمایت از موضوع مهم تولید و جلوگیری از رشد اشتغال و اشتغال در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید