تولیدکنندگان را ملزم به درج برچسب مالیات بر ارزش افزوده کنید

ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789444

تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای موضوع بند (الف) ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده موظفند از تاریخ 13 دی ماه 1400 برچسب معافیت مالیاتی را بر روی بسته بندی آن کالاها الصاق کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود منظور، رئیس سازمان مالیاتی کشور در نامه‌ای به غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، جزئیات اعمال تبصره ۲ را به استثنای بند (الف) ماده ۱۷ این قانون تشریح کرد. قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/02/03 قابل تعریف فعال می باشد.

بر اساس این تبصره، «تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان کالاهای مشمول این بند قانون، موظفند برچسب معافیت مالیات بر ارزش افزوده را بر روی بسته‌بندی آن کالاها الصاق کنند». بر این اساس، «دریافت مالیات و عوارض کالاها و خدمات معاف از عرضه‌کنندگان آن مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی بوده و قابل بخشودگی نیست».

بر اساس نامه سازمان امور مالیاتی کشور به رئیس اتاق ایران با امضای دیوید منظور، علاوه بر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای معاف، موظفند از تاریخ تاریخ، برچسب معافیت مالیات بر ارزش افزوده را بر روی بسته بندی این کالاها درج کنند. لازم الاجرا شدن در زمان تحویل کالا و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف از کالا و خدمات نیستند و در صورت تخلف نه تنها باید مالیات و عوارض دریافتی را مسترد کنند، بلکه مشمول جریمه ای نیز خواهند شد. دو برابر مالیات و عوارض غیرقابل بخشش است.

تولیدکنندگان را ملزم به درج برچسب مالیات بر ارزش افزوده کنید
انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید