مجلس با اعمال مالیات بر ارزش افزوده برای مناطق آزاد مخالفت کرد


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813035

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعمال مالیات بر ارزش افزوده برای سرمایه گذاران و مصرف کنندگان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی مخالفت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (شنبه 14 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور با حذف بند (و) تبصره (6) ماده واحده این قانون موافقت کردند. این لایحه

در بند (و) تبصره 6 لایحه بودجه آمده است: در سال 1401 مناطق آزاد تجاری و صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشابه سرزمین اصلی مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه دریافت مالیات در مناطق آزاد مغایر با سیاست‌های افزایش سرمایه‌گذاری است، پیشنهاد حذف این بند را داد. معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد کشور برای تشویق سرمایه گذاری در این مناطق تصویب شده و باید ادامه یابد.

در ادامه جلسه قسمت الحاقی بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کشور به تصویب رسید که به موجب آن سازمان مالیاتی موظف به ثبت نام واحدهای تولیدی و خدماتی دارای شخصیت حقوقی یا حقیقی است. اشخاص حقیقی یا حقوقی استقرار واحد خدماتی خود را در استانی که دفتر مرکزی آن مستقر نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحدهای خدماتی ارسال نمایند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید