قطارهای چهار تخته اراک – مشهد از 16 آبان از سر گرفته می شود / حمل و نقل ریلی در اراک برقرار نمی شود

ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780265

گوگوچانی گفت: تمام تلاش ما این است که از 16 آبان قطارهای 4 تخته و 6 تخته از اراک به مشهد اعزام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید گوگوچانی مدیرعامل راه آهن اراک در گفت و گوی اختصاصی با دیار آفتاب ؛ با اشاره به تاریخچه و بهره برداری راه آهن در این کلانشهر گفت: راه آهن اراک بیش از 83 سال قدمت دارد و نقش بسزایی در توسعه راه آهن اراک داشته است. اداره کل راه آهن اراک 5 استان را با 545 کیلومتر خط ریلی تحت پوشش دارد که شامل استان های مرکزی، کرمانشاه، لرستان، همدان و کوم است.

وی افزود: 822 کارمند در این اداره به هموطنان خدمت رسانی می کنند. اداره کل راه آهن مرکزی اراک دهمین منطقه از ۲۱ منطقه ای است که بار و مسافر را در شبکه ریلی حمل می کند. نتیجه این تلاش ها در سال جاری افزایش 40 درصدی دانلود نسبت به سال قبل است. این آمار حکایت از افزایش بالای 300 درصدی تردد مسافران دارد و سعی داریم با افزایش تعداد قطارها این تعداد را افزایش دهیم. البته محبوبیت راه آهن نقش عمده ای در پایداری و رونق حمل و نقل ریلی دارد.

مدیرعامل راه آهن اراک در پاسخ به این سوال که چرا قطار لوکس فدک که سال گذشته وارد اراک شد، نماند و رفت، گفت: قطار فدک با توجه به اینکه متعلق به بخش خصوصی است و لوکس محسوب می شود، بلیت گرانی است و این امر باعث شده است. محبوبیت کمتری در بین شهروندان اراکی دارد. بنابراین این قطار با هر حرکت دهها میلیون و حتی صدها میلیون خسارت متحمل شد. اما این قطار سه ماه در اراک ماند اما در نهایت فرار را برگزید و رفت.

گوگوچانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیار آفتاب ؛ چرا قطار اراک – مشهد از اراک تردد نمی کند، توضیح داد: قطاری که از ملایر و کرمانشاه تردد می کند علاوه بر فروش بلیت در این شهرها، سهمیه ویژه ای در اراک دارد، بنابراین ظرفیت قطار C 200 نفر 90 سهمیه برای شهروندان اراکی در نظر گرفته شده و در صورت عدم تکمیل به صورت شناور در شهرستان ها قابل خرید می باشد. از سوی دیگر قطارهایی که از جنوب کشور تردد می کنند نیز مسافران را به اراک می برند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدتی است قطار 4 تخته به مقصد مشهد از اراک نداریم اما برای ملایر و کرمانشاه وجود دارد، گفت: در ماه های اخیر استقبال کمتری از قطار در اراک نسبت به کرمانشاه و ملایر صورت گرفته است زیرا در کرمانشاه و ملایر از حمل و نقل ریلی حمایت مسئولان شهری و استانی را دارند و به همین دلیل است که عموماً سهمیه خود را تکمیل می کنند اما در اراک از قطار حمایتی نمی شود و در بسیاری از موارد سهمیه خالی می ماند.

گوگوچانی بیان کرد: قطارهایی که از ملایر و کرمانشاه حرکت می کنند اخیراً 6 تخته داشتند اما گاهی به درخواست شهرهای مبدأ یک یا دو واگن 4 نفره به آنها اضافه می شد و بلیت فروخته می شد اما خدای نکرده در آینده نزدیک 4- قطارهای محلی به خطوط ریلی ما اضافه می شود تا شهروندان اراکی بتوانند قطارهای 4 نفره را رزرو کنند. تمام تلاش ما این است که از 16 آبان قطارهای 4 و 6 تخته از اراک به مشهد اعزام شود.

مدیرعامل راه آهن اراک تاکید کرد: سازمان قطارها مصوب می کند که کدام قطار از کدام شهر حرکت کند. این سازمان برای راه آهن اراک و زیرمجموعه های مذکور مصوب کرده است که فقط قطارهای 6 تخته به مشهد سفر کنند. اما در این بین به دلیل تقاضای زیاد و یا در ایام خاص و تعطیلات واگن های 4 نفره به آن اضافه می شود. اگر شهروندان اراکی خواهان قطار 4 تخته باشند می توانند از ملایر بلیط تهیه کرده و سوار اراک شوند. البته شاید تعداد کمی از ما بوده ایم که این سوال را به تفصیل بیان نکرده ایم.


پیگیری های دیار آفتاب;

دو سال از لغو قطارهای 4 تخته اراک – مشهد می گذرد / استقبال کم، قطارهای لوکس فراری اراک

سهم ساکنان کلانشهر اراک در حمل و نقل ریلی تقریباً وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید