با ادعای مدیریت ارزان تهران، به تعمیر و نگهداری شهر آسیب زدند/ نیاز فوری به تعمیرات اساسی واگن های مترو

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786595

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری با ادعای مدیریت ارزان تهران به حفظ و نگهداری شهر لطمه زده است، گفت: از انبارهای پر از قطعات یدکی یک طرفه مترو استفاده شده است و اگر اقدام فوری برای تحویل آن قطعات صورت نگیرد. شرایط بدی را خواهد دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران امروز در شورای شهر درباره وضعیت ترافیک و آلودگی هوا گفت: و این نتیجه باورهای غلطی است که باعث شده بسیاری از شبکه اتوبوسرانی تخریب شود و در عوض با تعمیر اتوبوس ها، آنها را به گورستان ماشین فرستادیم.

وی افزود: انبارهای پر از قطعات یدکی مترو به صورت یک طرفه مورد استفاده قرار گرفت و در صورت عدم اقدام فوری برای تحویل این قطعات شاهد شرایط بدی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در صورت عدم اقدام فوری در این زمینه تا زمانی که به تجهیزات و قطعات نیاز داشته باشیم با کمبود جدی مواجه خواهیم شد.

تشکری هاشمی گفت: آلودگی هوای تهران بارها مورد بررسی قرار گرفته است که آلاینده غالب آن ذرات معلق زیر 2.5 میکرون با منشاء صنعتی است. کارگروه‌های آلودگی هوا اغلب تشکیل می‌شوند و اغلب طرح‌هایی را ارائه می‌کنند که هرگز محقق نمی‌شوند.

وی با اشاره به لزوم انجام معاینه فنی کاربراتورها گفت: تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و آسفالت و کاهش تردد کامیون ها در شب در تهران، ضمن اینکه در کاهش آلودگی موثر است، تنها راه حل نیست.

رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد آلودگی از منابع سیار تهران عامل آلودگی هوا است، گفت: مشکلات زیرساختی نیاز به رسیدگی دارد. کمتر از 5 درصد خودروهای فرسوده منسوخ شده اند و موتورسیکلت های کاربراتوری بیشتر و بهتر باید به برق تبدیل شوند.

تشکری هاشمی در ادامه درباره این نقشه راه گفت: متاسفانه به جای اجرای قانون، تنها عوارض شهرداری پرداخت شده و تخلفات جاده ای حذف شده است، در حالی که نیروی انتظامی باید برای کسانی که بدون مجوز وارد نقشه راه می شوند، ثبت نام کند.

وی در خصوص انتصاب مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: برای مدیر جدید آرزوی موفقیت دارم و از مدیر سابق تشکر می کنم اما باید توجه داشت که با جابجایی مشکل زیرساخت، انبار خالی و محدودیت بودجه حل نمی شود. با تغییر رهبری دردی را دوا نخواهد کرد.»

رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: منابع موجود شرکت بهره برداری مترو پاسخگو نیست و باید سریعا قطعات جدید تعمیر واگن ها خریداری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید