تعمیرات اساسی 36 رام قطار شهری تا پایان امسال/ ایران در تولید واگن به خودکفایی می رسد


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819728

وزیر کشور تقویت زیرساخت های مترو را یکی از نیازهای مهم کشور برشمرد و گفت: خودکفایی در تولید واگن قطار شهری با فعالیت شرکت واگن سازی تهران به نحو مطلوبی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور و سید محتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واگن سازی تهران بازدید کردند.

وزیر کشور گفت: رام قطار با 85 درصد تولید داخلی موضوع خوبی برای خودکفایی است. وی گفت: خدای نکرده با خودکفایی در آخرین مراحل بتوانیم نیاز مترو را تامین کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار با ابراز خرسندی از اقدامات کلیدی و مهم این شرکت در پروژه هایی مانند قطار سراسری، گفت: در سال جدید با اتکا به پیام رهبر معظم انقلاب و ارزش آفرینی با استفاده از راه آهن سراسری. با تجربه مهندسان و طراحان شرکت های دانش بنیان داخلی، نیازهای این شرکت در تامین ساخت قطارهای مترو و قطعات یدکی مواد مصرفی و تعمیرات اساسی ناوگان فعلی قطارهای مترو نیز تامین خواهد شد.

شفیعی تصریح کرد: بی شک با استفاده از تجربه و خلاقیت کارشناسان داخلی از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود و با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی و شرکت های واگن سازی می توان واگن های مترو تهران را تسریع کرد. و شهروندان عزیز ما شادتر هستند.

تعمیرات اساسی 36 قطار رام شهری تا پایان امسال

شفیعی گفت: امسال در حال نظارت بر تعمیرات اساسی مترو تهران هستیم که بسته به اینکه مترو تهران هر بار چه تعداد واگن برای تعمیرات اساسی تحویل دهد، حداقل 20 رام و حداکثر 36 کانتینر قطار مترو خواهد بود. تعمیر شود. تا سال بعد.”

معاون شهردار تهران همچنین به قراردادهایی با شرکت واگن سازی اشاره کرد و گفت: علاوه بر 630 واگن قطار شهری که از طریق سازمان شهرداری ها و با مساعدت وزارت کشور برای متروی تهران ساخته شد، نیروی ملی نیز به بهره برداری رسید. قرارداد قطار مستقیماً با شرکت واگن سازی منعقد می شود.» در این مدت 113 واگن ساخته و تحویل می شود که 15 واگن آن 7 واگن و یک واگن 8 واگن خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید