105 واگن تولید داخل تحویل قطار شهری می شود


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921249

در نشست مشترک وزیر کشور با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران، شرکت واگن سازی تهران موظف شد در اسرع وقت 105 واگن برای قطار شهری تولید و تحویل دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه بررسی زمینه های تحقق تولید 105 واگن قطار شهری که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهرداری تهران برگزار شد، اعلام کرد: شرکت کوچ سازی تهران موظف به ساخت و تحویل 105 واگن ریلی شهری در اسرع وقت شد.

وی حمایت از تولید داخلی را اولویت جدی برای شکوفایی ظرفیت های صنعتی و علمی بومی کشور عنوان کرد و افزود: از جمله نیازهای جدی برای ورود به عرصه تولید داخلی، احداث قطار شهری است.

وزیر کشور با اشاره به نیاز کلان شهرها به ویژه دو استان تهران و کرج به ناوگان قطار شهری گفت: در این زمینه شهرداری تهران باید از همه ظرفیت های داخلی و شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرد.

وحیدی افزود: حمایت از تولید داخلی در گرو عرضه و تقاضا است و در نظر داریم با اجرای توافقات صورت گرفته قراردادهای جدیدی برای حمایت از ساخت داخل و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی منعقد کنیم.

در ادامه این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران گزارشی از وضعیت مترو تهران و لزوم تقویت ناوگان قطارهای شهری ارائه و آمادگی شهرداری تهران و شرکت واگن سازی تهران را در این ■ اعلام کرد. حوزه.

بر این اساس شرکت واگن سازی تهران موظف شد با همکاری شرکت های فعال در حوزه تجهیزات و قطعه سازی قطار شهری 105 قطار شهری را در اسرع وقت تحویل دهد.

اعتبارات این قرارداد تا سقف ۷۷ میلیون یورو از میدان نفتی، صندوق توسعه ملی و همچنین درآمدها و منابع سازمان شهرداری تهران تامین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید