تحویل قطار تهران-کربلا فقط برای کاروان ها/ ایجاد یک قطار رفت و برگشت در هفته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمیاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش دولت سیزدهم در سال گذشته، حوزه ناوگان و بهسازی خطوط ریلی با جهش بلندی همراه بود و در شهریورماه امسال سال در سال جاری شاهد بهره برداری 111 کیلومتر خط ریلی خواهیم بود که در این زمینه یک رکورد محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره پیشرفت پروژه راه آهن شلمچه – بصره نیز توضیح داد: بیش از 15 سال از مصوبات مربوط به این پروژه می گذرد اما تا دولت سیزدهم پیشرفت چندانی در این زمینه حاصل نشد.

صالحی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: اکنون مسائل زیرساختی مرحله به مرحله حل می شود و با توجه به اینکه این طرح نیاز به تفاهم با عراق دارد، مذاکرات با این کشور نیز آغاز شده است.

وی همچنین به قطار تهران – کربلا که از صبح روز 21 شهریور ماه سفر خود را آغاز کرد، اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری های متعدد وزیر راه و شهرسازی، مذاکرات مدیران راه آهن با همتایان عراقی و سفر ما انجام شد. در مسیر قطار تهران-کربلا، اولین قطار از تهران به کربلا راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: این قطار پس از خروج از تهران وارد ایستگاه شلمچه می شود، مسافران پس از طی مسافت 30 کیلومتری با اتوبوس به بصره می روند و سپس با قطار دوباره وارد کربلا می شوند.

به گفته صالحی، ایستگاه راه آهن کربلا تنها 5 دقیقه با حرم حضرت ابوالفضل (ع) فاصله دارد.

وی گفت: حرکت این قطار در حال حاضر به مدت سه ماه به صورت آزمایشی است و در این مدت هر هفته یک قطار از تهران به کربلا و برگشت خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در این سه ماه مشکلات و چالش های مسیر برای مدیریت بهتر مورد توجه قرار می گیرد و پس از این دوره آزمایشی برای افزایش تعداد قطارها تصمیم گیری خواهیم کرد.

صالحی گفت: این قطار هم اکنون به صورت کاروانی است و از آژانس های منتخب بلیت خریداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید