300 هزار تومان کرایه 54 کیلومتر رفت و برگشت از اتوبان تهران شمال؟ / رسمی: نرخ ها به صورت محرمانه به وزیر راه ارسال شد

300 هزار تومان کرایه 54 کیلومتر رفت و برگشت از اتوبان تهران شمال؟  / رسمی: نرخ ها به صورت محرمانه به وزیر راه ارسال شد

قیمت تقاطع 1 و 2 بزرگراه شمال تهران که توسط دولت و بنیاد مصطفان ساخته شده است به 150 هزار تومان می رسد و قیمت رفت و برگشت در این بزرگراه با احتساب قطعه 4 به بیش از 300 می رسد. هزار تومان برای هر خودرو و فرض بر این است که این ادغام نقاط شارژ خواهد بود. محمود ملازینل مدیر کل دفتر اجرایی بزرگراه شرکت سخت در خصوص عوارض جدید باند دوم قطعه دوم بزرگراه تهران شمال گفت: تردد عمومی در لاین دوم بزرگراه تهران شمال از روز گذشته برقرار است اما آنها از طریق آن هنوز برای باند دوم عوارضی اعمال نشده است و کمیته ذیربط نرخ پیشنهادی عوارض قطعه دوم (عوارض غیر از تونل البرز) را بررسی کرد و نرخ بررسی شده به صورت محرمانه به وزیر راه و شهرسازی ارسال شد، اما عوارض اعلام شده است. هنوز به تایید وزیر راه نرسیده است.

ایلنا: قیمت عبور قطعه اول و دوم بزرگراه تهران شمال که توسط دولت و بنیاد مصطفان ساخته شده است به 150 هزار تومان می رسد و قیمت رفت و برگشت در این بزرگراه با احتساب قطعه 4 برای. هر خودرو به بیش از 300 هزار تومان می رسد و برای ادغام نقاط شارژ روی این تنظیم می شود.

از روز گذشته مسیر قطعه دوم بزرگراه تهران شمال تردد عموم مردم است و به گفته مسئولان در صورت تامین اعتبار بقیه قطعه دوم تا بهار 1404 تکمیل می شود. علاقه به بهره برداری از این بزرگراه در قطعه اول و دوم (عبور از یک باند) و عبور از تونل البرز در دو و چهار قسمت، حق الزحمه وی است.

با افزایش 25 درصدی عوارض در این ماه، عوارض قطعه ای از بزرگراه تهران – شمال هم اکنون در روزهای عادی 38 هزار تومان و در روزهای پیک 50 هزار تومان است. همچنین عوارض تونل البرز در قطعه دوم در روزهای عادی 30 هزار تومان و در روزهای پیک و تعطیلات 50 هزار تومان است. هزینه لات چهارم 12500 تومان می باشد.

اکنون گفته می شود بنا به پیشنهاد سرمایه گذار این پروژه، بنیاد مصطفان، برای قطعه دوم به جز عوارض تونل البرز که طبق بررسی های اولیه، هزینه جدید پیشنهادی در نظر گرفته می شود. برای منطقه دوم 60000 تومان است دولت طبق نرخ حدود 50000 تومان است.

یعنی هزینه عبور از قطعات 1 و 2 بزرگراه شمال تهران که توسط دولت و بنیاد مصطففان ساخته شده به 150 هزار تومان می رسد و هزینه رفت و برگشت این بزرگراه با احتساب قطعه 4 می رسد. پیش بینی می شود برای هر خودرو بیش از 300 هزار تومان و باجه های عوارضی یکپارچه شود. در ابتدای یک بزرگراه، از هر خودرو حدود 150 هزار تومان عوارض دریافت می شود، هرچند در این بزرگراه خروجی های محلی وجود دارد، بخشی از این ترافیک محلی است، اما راننده ای که کل مسیر را طی نکند باید پرداخت کند. همه عوارض .

محمود ملازینل مدیر کل دفتر اجرایی بزرگراه شرکت سخت در خصوص عوارض جدید باند دوم قطعه دوم بزرگراه تهران شمال گفت: تردد عمومی در لاین دوم بزرگراه تهران شمال از روز گذشته برقرار است اما آنها از طریق آن هنوز برای باند دوم عوارضی اعمال نشده است و کمیته ذیربط نرخ پیشنهادی عوارض قطعه دوم (عوارض غیر از تونل البرز) را بررسی کرد و نرخ بررسی شده به صورت محرمانه به وزیر راه و شهرسازی ارسال شد، اما عوارض اعلام شده است. هنوز به تایید وزیر راه نرسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عوارض قطعه اول جدا از عوارض تونل البرز اخذ می شود و عوارض قطعه دوم نیز اجرا نمی شود. وزیر راه و شهرسازی ممکن است در نرخ پیشنهادی تغییراتی ایجاد کند و بنابراین رقم خاصی اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید