فعالیت غیرمجاز اتوبان تهران – شمال آب رودخانه کرج را آلوده کرد / نظارت شورای عالی امنیت ملی بر آب شرب پایتخت


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844176

حمیدرضا لشگری گفت: در صورت اجرای پروژه بزرگراه تهران – شمال، تامین مصالح و استخراج از منطقه نیازمند مجوز قانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا لشگری معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در اجرای پروژه بزرگراه تهران – شمال با دو دسته تخلف مواجه هستیم.

حمیدرضا لشگری با اشاره به 4 مورد شکایت از پیمانکاران در سال گذشته، افزود: آلودگی، تخریب و فعالیت های غیرمجاز از موارد نگرانی زیست محیطی و دعوی قضایی است.

وی گفت: بیشترین شکایاتی که توسط کارشناسان بررسی می شود به این دلیل است که در صورت اجرای پروژه، تامین مصالح و خروج از منطقه نیازمند مجوز قانونی است.

لشگری گفت: مصوبه شورای عالی امنیت ملی از سال 87 بر پنج حوزه آب شرب تهران و کرج متمرکز شده است و قاعدتاً نباید سنگ شکن نصب می شد.

وی گفت: فعالیت آلوده به نصب غیرقانونی دستگاه های سنگ شکن اضافه شده است، گزارش های محلی حاکی از آلوده بودن آب رودخانه کرج است، اما آزمایش آن زمان زیادی می برد.

لشگری افزود: سال گذشته یک کارگاه تعطیل و پرونده بازداشت تشکیل شد، محیط چالوس و آسارا به قدری شکننده است که چارچوب پروژه باید درست باشد.

وی با اشاره به اینکه این دعوا دردی را دوا نکرد زیرا آب آلوده و منطقه تخریب شده است، گفت: از کارفرما می خواهیم نظارت بیشتری بر کار پیمانکار داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید