قرار است این واگن ها به ناوگان قطار شهری تزریق شود


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834233

قرار بود 630 واگن مترو با اعتبارات مدیریت شهری سابق وارد کشور شود اما در نهایت شورای پنجم و فرمانداران سابق شهرداری اعلام کردند که دولت حسن روحانی برای پیش پرداخت کمکی نکرده است. اما اکنون این موضوع باز شده و قرار است با کمک دولت و شهرداری 630 خودرو وارد مترو پارک شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ توسعه مترو علاوه بر کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در شهرها، راهکاری برای مقابله با آلودگی هوا بوده و توسعه آن همواره مورد توجه مدیران شهری شهرهای مختلف جهان بوده و نشانه توسعه شهری است. در مدیریت شهری سابق، روند ساخت مترو و ایستگاه های جدید به سرعت انجام نشد و مدیران شهری بارها اعلام کرده اند که دولت حسن روحانی همکاری نمی کند و خرید 630 خودرو از چین نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. بیش از چهار سال است که وعده خرید 630 واگن برای تهران محقق نشده است.

البته شورای ششم و مدیریت شهری جدید اعلام کرده اند که برای حمل و نقل عمومی برنامه های سریع، فوری و انقلابی دارند و توزیع اتوبوس و واگن به پایتخت یکی از اولویت های آنهاست. علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران نیز بر این موضوع تاکید دارد و باید در برنامه ریزی برای تامین خواسته های شهروندان در این زمینه، توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل خطوط مترو مورد توجه قرار گیرد. شهردار تهران بر تکمیل خطوط 6 و 7 و اضافه شدن واگن های جدید مترو تاکید ویژه دارد و مدیران شهری می گویند تلاش کرده ایم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

متروی تهران از حدود سال 65 با فعال شدن پروژه مترو تهران آغاز به کار کرد و در این سال ها 245 کیلومتر خط مترو در خطوط 1 تا 7 به بهره برداری رسید و 141 ایستگاه مترو در پایتخت فعالیت می کند. از اسفند 1356 شتاب توسعه مترو در خطوط مختلف افزایش یافته و ثمره تلاش کودکان این آب و خاک با اطمینان در طراحی مترو چه در ساخت و چه در ساخت تجهیزات و بخش های عملیاتی حاصل می شود. .

به گفته مدیران شهری، ساخت مترو شامل احداث تونل و ایستگاه است که سال هاست توسط مهندسان و دانشمندان ایرانی انجام می شود و در این راستا دانش خودکفایی و مهندسی در حوزه قدرت اجرایی داریم. از انرژی و مصالح ساختمانی برای ساخت تونل ها و ایستگاه ها استفاده می شود.اما همزمان با کاهش بیماری عروق کرونر و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تعداد مسافران مترو و اتوبوس در حال افزایش است و بهبود حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک یکی از خواسته های مردم است. مردم تهران

راه اندازی ایستگاه های مختلف از جمله قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است. چندی پیش دومین جلسه قرارگاه توسعه حمل و نقل عمومی و پاک به ریاست علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور سید مجتبی شفیعی معاون شهردار و جمعی از مدیران حمل و نقل و ترافیک در محل مدیریت و نظارت تهران برگزار شد. سازمان در تاکسی در این نشست بیش از 50 پروژه مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک در قالب سامانه های متصل از جمله اتوبوس، مترو، تاکسی، حمل و نقل پاک و انسان محور، مدیریت هوشمند ترافیک و … مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


پیش پرداخت 630 واگن در نیمه اول سال

در خصوص موضوع قرارداد 630 واگن مترو تهران در نهایت به سراغ مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران رفتیم. وی به خبرنگار فارس گفت: خوشبختانه در دولت فعلی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و 15 درصد پیش پرداخت برای تحویل 630 واگن در نظر گرفته شده است.

3ca4106f 79b3 4f04 8a23 e93db0cfaa01 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه این موضوع به بوروکراسی اداری می رود، گفت: همه دستگاه های ذیربط مانند وزارت کشور، شهرداری و وزارت نفت در تلاش هستند تا 630 واگن تامین و اعتبار پیش پرداخت عملیات و قرارداد در اسرع وقت فراهم شود. . تا حد امکان.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: در تلاش هستیم 15 درصد از وام پیش پرداخت مورد نیاز طرف مقابل را در نیمه اول سال واریز کنیم تا این قرارداد نهایی شود.

این 630 واگن بخشی از 2000 واگنی است که دولت برای کلانشهرها در نظر گرفته است که از این تعداد 1050 واگن برای کل تهران و 950 واگن برای شهرستان ها است که انشاالله 630 واگن آن به زودی تکمیل می شود و مابقی. به چرخه حمل و نقل عمومی تهران اضافه می شوند.»


فعال سازی قرارداد 630 واگن / افتتاح بقیه ایستگاه های مترو تا چهار سال آینده

سید مجتبی شفیعی معاون شهردار تهران نیز در دومین نشست مرکز توسعه حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک ۱۲ پروژه مترو گفت: اولویت اول در این سامانه، «بازسازی ایستگاه های باقی مانده در هفت خط» پس از چهار خط است. سال ها.

معاون شهردار تهران اولویت دوم را «بهره برداری از سایر مسیرهای هفتگی مترو» به مدت چهار سال عنوان کرد.

293a9dda 4c5a 4085 95f6 7fa45198ad40 خبر خاکستری

وی با اشاره به اولویت بعدی خاطرنشان کرد: پروژه سوم سامانه مترو «تکمیل انبار لوازم یدکی شرکت بهره برداری مترو» به مدت یک سال است. اولویت چهارم «تعمیرات اساسی 700 واگن مترو» در 18 ماه است.

شفیعی ادامه داد: اولویت پنجم پایگاه در سامانه مترو «فعال سازی قرارداد 630 خودرو» برای یک دوره پنج ساله است. همچنین اولویت بعدی شامل «فعال سازی قرارداد 1131 واگن مترو، قرارداد مستقیم شهرداری» برای مدت چهار سال است.

معاون شهردار تهران اولویت های هفتم و هشتم را «تکمیل پست ها و پایانه های خط هفت مترو» و «ساخت خطوط جدید مترو (۸ تا ۱۱)» اعلام کرد و افزود: اولویت های بعدی «بهسازی خطوط و خطوط مترو» است. تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت «مدرن سازی مراکز فرماندهی خطوط مترو تهران»، «مدرن سازی پیشرانه قطار DC»، «ادامه انعقاد و اجرای قرارداد 249 واگن مپنا».


630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو است

شهردار تهران نیز در این خصوص اعلام کرد: 630 واگن مترو که سال ها باید از طریق تامین اعتبار وارد کشور می شد، با آسفالت معابر در آستانه تزریق به ناوگان مترو قرار دارد. در آینده این واگن ها با نفت از خارج وارد می شود.

f833626e 7378 4a04 8ae8 039c681346cb خبر خاکستری

شهردار تهران ادامه داد: 700 واگن از واگن های موجود را با پالایش املاک تعمیرات اساسی می کنیم، علاوه بر این که 105 واگن تولیدی در کشور با پالایش نفت خریداری می شود و در داخل کشور نیز 8 واگن و رام تهیه می شود. قطار آماده خدمت رسانی به مردم است.

زاکانی همچنین تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تهران تمامی خطوط 20 ساله مترو را تکمیل و روزانه 10 میلیون مسافر را با مترو جابه‌جا کند. این 4 خط را تکمیل کنیم و خدا را شکر بار حمل و نقل تهران را به مترو منتقل کنیم.


سال نو و خبرهای خوب در حوزه مترو

مدیران شهرداری تهران می‌گویند خبرهای خوبی برای سال جدید دارند، از افتتاح ایستگاه‌ها و پایانه‌های جدید تا ایجاد تسهیلات ویژه حمل‌ونقل، حالا باید منتظر ماند و دید در مترو تهران چه تغییراتی رخ می‌دهد و ناوگان چگونه خواهد بود. be after 4 سال بی توجهی دولت سابق شهر رو به بهبود است.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید