630 واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو است


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816147

شهردار تهران گفت: ۶۳۰ واگن مترو که سال‌ها باید از طریق اعتبارات وارد می‌شد، با آسفالت جاده در آستانه تزریق به ناوگان مترو هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی در مراسم افتتاحیه مترو بوستان از عملکرد ورودی دوم ایستگاه سلامت مدافعان سلامت و 56 پروژه شهری در منطقه 2 تهران با هدف افتتاح 27 بوستان مادر و کودک در مناطق 27 گانه می گوید. تهران امروز (چهارشنبه) روز شهادت شهید مهدی باکری است آنچه در خاطرات این شهید به دست آمده جلوه ای از اخلاص و خدمت است. شاید بتوان نخ تسبیح هر کاری را خدمت و خدمت به مردم دانست.

وی افزود: این همه گشایش نمی تواند گوشه ای از عظمت مردم تهران را بپوشاند. 6.5 ماه از فعالیت ما در شهرداری می گذرد و در این مدت تغییر روح و جسم شهر و تغییر نرم افزار و سخت افزار شهر را رصد می کنیم. همکاران ما از شهرداری یک افق 10 ساله ترسیم کردند و 90 پروژه بزرگ را تعریف کردند. حرکت و پیشرفت همزمان در راستای این پروژه ها در یک بازه زمانی مشخص باعث می شود که شهر ما جلب توجه کند و مردم ما از آرامش، سلامت و نشاط برخوردار شوند.

وی ادامه داد: یکی از این صندوق ها حمل و نقل عمومی است که شامل سه دسته مترو، اتوبوس و تاکسی است. با توجه به این سه موضوع، امروز ایستگاه 422 مترو را افتتاح خواهیم کرد. این 7 خط فعال مترو به 2500 واگن نیاز دارد. اما 1500 واگن وجود دارد که 364 واگن منسوخ است و دو سوم این تعداد نیاز به تعمیر دارد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری این 6 ماه را پیگیری کرده و الحمدلله 630 خودرو که سال ها باید با اعتبار وارد می شد، در شرف تزریق به پارک مترو است و راه را هموار می کند. در آینده این واگن ها با نفت از خارج وارد می شود.

شهردار تهران ادامه داد: 700 واگن از واگن های موجود را با پالایش املاک تعمیرات اساسی می کنیم، علاوه بر این که 105 واگن تولیدی در کشور با پالایش نفت خریداری می شود و در داخل کشور نیز 8 واگن و رام تهیه می شود. قطار آماده خدمت رسانی به مردم است.

زاکانی همچنین تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تهران تمامی خطوط 20 ساله مترو را تکمیل و روزانه 10 میلیون مسافر را با مترو جابه‌جا کند. این 4 خط را تکمیل کنیم و خدا را شکر بار حمل و نقل تهران را به مترو منتقل کنیم.

شهردار تهران افزود: شش ماه پیش در ابتدای کارمان ۲ هزار و ۲۲۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل داده شد. در این مدت 175 دستگاه خریداری شد. 500 دستگاه با تعویض باک ترمیم شد و در مجموع 700 دستگاه به ناوگان اضافه شد و سال آینده 1000 دستگاه با قیمت 20 درصد شهرداری از طریق وزارت کشور وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود. 1300 دستگاه با روش های دیگر تزریق می شود. 50 اتوبوس برقی اضافه می شود و در مجموع 2350 اتوبوس به ناوگان اضافه می شود تا شهروندان در این 210 خط با شرایط بهتری مواجه شوند.

وی تاکید کرد که رانندگان تاکسی برای نوسازی تاکسی ها تلاش می کنند. امیدواریم 10 هزار وسیله نقلیه را نوسازی کنیم تا تکیه گاه مردم حمل و نقل و مردم باشد، زیرا مشکل اصلی تهران این است که 75 درصد جابجایی ها توسط خودروهای شخصی انجام می شود که منجر به آلودگی و ترافیک می شود.

شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ما در سال آینده تکمیل ردیف 6 و 7 و تکمیل صف پرندگان در کنار آن است. علاوه بر این با شارژ ایستگاه ها و تامین اعتبار می توان عملیات 4 خط دیگر را آغاز کرد و در 4 خط دیگر 138 ایستگاه داریم. تا اردیبهشت 1401 دو درب دیگر در مترو خواهیم داشت. امروز دومین ورودی ایستگاه مدافعان سلامت افتتاح شد که ایستگاهی ویژه با عمق 46 متر است که می تواند دسترسی شهروندان را تسهیل کند.

وی افزود: همچنین امیدواریم اتوبوس ها را ارتقا دهیم و 1000 اتوبوس از طریق وزارت کشور وارد ناوگان شود و اتوبوس ها از راه های دیگر برای خدمت رسانی کامل به مردم در خطوط 210 اتوبوسی ارائه می شود.

زاکانی گفت: در مترو کاری که انجام می دهیم این است که ایستگاه ها را تمام کنیم.

وی ادامه داد: در بخش تجهیز 7 خط فعلی مترو به 2500 واگن نیاز دارد تا فاصله قطارها به 2.5 تا 3 دقیقه افزایش یابد. در مورد پایانه های مترو هم سوال داریم، مثلا در انتهای خط 7 ورزشگاه تختی باید برای ترمینال فرصت فراهم کنیم. همچنین باید تعداد واگن ها را در دستور کار افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید