630 واگن مترو در تهران منتظر بودجه 1401 هستند

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783570

مدیرعامل شرکت مترو تهران آخرین وضعیت ساخت 630 واگن مترو در پایتخت را تشریح کرد و گفت: 630 واگن مترو در انتظار بودجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی امام در خصوص قرارداد 630 واگن مترو برای تهران گفت: در ماده 58 قانون برنامه پنج ساله ششم دولت موظف است 2000 واگن برای تهران و کلانشهرها فراهم کند. تحویل کلانشهرها شد، اما این امر هنوز تنها 4 ماه تا پایان سال 1400 محقق نشده بود.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این خصوص تعیین شده است، افزود: در سال 96 مناقصه بین المللی برگزار شد که شرکت واگن سازی و شرکای چینی آن به عنوان برندگان این مناقصه معرفی شدند که برای تولید 630 واگن آلومینیومی.»؛ اما اعلام این قرارداد یک سال طول کشید و پس از آن با اعمال تحریم‌های ترامپ و پیچیده‌تر شدن اوضاع، روند تولید داخلی به طول انجامید.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر فرآیند تامین مالی اداری در چین در حال انجام است، گفت: از سوی دیگر 15 درصد مبلغ قرارداد باید توسط شرکت مبدا ایران تامین شود. بنابراین این مبلغ باید از سوی صندوق توسعه ملی تامین می شد اما در لایحه بودجه 1400 بر این مهم تاکید شده بود و جایگزینی در بودجه وجود نداشت.

امام ادامه داد: با وجود مکاتبه با رئیس جمهور برای حل این موضوع، هنوز پاسخ یا جایگزین قطعی مشخص نشده است، اما در جلسه ای که با برخی از مسئولان دولتی برگزار کردیم، به شهرداری تهران پیشنهاد دادند که نیمی از 15 درصد را بپردازد. اما این در حالی است که طبق قانون دولت باید این مبلغ را می پرداخت.

وی در خصوص تصمیمات تامین اعتبار ساخت واگن ها گفت: یا دولت دستور تحقق این امر را در بودجه 1401 در نظر بگیرد یا در نامه ای به مقام معظم رهبری اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید