25 میلیارد تومان برای کنترل و توزیع سیل در استان زنجان اختصاص یافت


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886785

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح های مهم کنترل سیلاب هم اکنون در شهرهای زنجان و ابهر در حال اجراست. امسال 25 میلیارد تومان برای آبخیزداری استانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر بیات در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی مناطق استان در معرض سیل احتمالی است که در صورت وقوع می تواند خسارات جبران ناپذیری را به این شهرها وارد کند، گفت: از سال های اخیر در برخی از شهرستان های استان زنجان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان مخنشان در مرحله مطالعاتی است، افزود: این طرح در شهرستان های خدر و هج به پایان رسیده و عملیات آبخیزداری در ابهر، هارون آباد و طارم نیز در حال انجام است و امسال به اتمام می رسد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در سه دهه گذشته اقدامات آبخیزداری بسیار موثری در تمامی شهرستان های استان انجام و حداقل در 60 نقطه اجرا شده است، گفت: این شرایط باید رعایت شود زیرا علاوه بر کنترل سیل، سطح آب های زیرزمینی نیز بالا رفته است.

وی با بیان اینکه افزایش تعرض به حاشیه رودخانه ها عامل مهم خسارت در هنگام سیل است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها خسارت سیل در دهه گذشته معادل سه دهه گذشته است و 80 درصد آن به دلیل تجاوز به سیل است. حاشیه رودخانه.

بیات با تاکید بر اینکه نظارت ضعیف منجر به تعرض به سواحل رودخانه ها شده است، گفت: یکی از مشکلات مهم دیگری که در تشدید سیلاب ها نقش دارد شخم های شیبدار در مناطق بالای مناطق پرجمعیت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح های مهم کنترل سیلاب در شهرستان های زنجان و ابهر در حال اجراست، گفت: امسال 25 میلیارد تومان برای آبخیزداری استان برای کنترل و مهار سیلاب در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید