حقوق دولتی اخذ شده از معادن و هزینه آن در استان یزد بررسی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ذبیح الله خدائیان در جلسه شورای اداری شهرستان بافاق ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه رئیس قوه قضاییه در دوران تحول و اعتلای و بر اساس سند تحول قوه قضائیه برنامه های جدی از جمله این برنامه را در دستور کار دارد که حضور در بین مردم و سفر در استان و شنیدن سخنان مردم و مشاهده مشکلات و تصمیم گیری در خود استان است. بیان کرد:

در این سفرها بنا به دستور رئیس قوه قضائیه، مسئولان آن قوه به شهرستان ها سفر می کنند و مسائل و مشکلات هر شهرستان جمع بندی می شود و با استفاده از اختیارات قوه قضائیه و سازمان های تابعه تلاش می شود تا رفع شود. نگرانی ها

وی برخی از موضوعات و دغدغه های مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان را برشمرد و ادامه داد: برخی از موضوعات جنبه حقوقی دارد و ممکن است مربوط به تاخیر در رسیدگی، نحوه رسیدگی و یا موارد خاص مانند پرونده های چند شاکی باشد. در جلسه ای مطرح و جمع بندی شد و برای بررسی و تصمیم گیری فوق العاده به قضات ابلاغ شد.

رئیس سازمان بازرسی در کشور تصریح کرد: بخشی از تصمیمات مربوط به حسن اجرای قانون و تردد پرونده ها در دستگاه ها است و این موضوعات از سوی سازمان بازرسی از نقاط مختلف کشور پیگیری می شود. .

وی با تاکید بر اینکه در این سفرها به بسیاری از موضوعات رسیدگی خواهد شد، موضوع حمایت از تولید را یکی از اولویت های مهم قوه قضائیه عنوان کرد و ادامه داد: قوه قضاییه به دنبال این است که هیچ شرکت تولیدی با حکم قضایی تعطیل نشود. واحد صنعتی نیازمند حمایت قضایی است، این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد شد، چرا که سال گذشته با دخالت دستگاه قضایی مشکلات 1400 واحد تولیدی حل شد.

خدائیان با اشاره به اینکه نظام حقوقی کارنامه ویژه ای در حمایت از اشتغال و تولید دانش بنیان به ثبت رسانده است، این ورود را در توسعه تولید موثر می داند و عنوان می کند; طی چند سال گذشته اقدامات زیادی از سوی سازمان بازرسی برای کمک به شرکت های تولیدی و دانش بنیان انجام شده است و سازمان به دنبال کسب نتیجه در بازه زمانی مشخص است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه رشد و توسعه هر استان و شهرستانی در گرو کار مسئولان است، خاطرنشان کرد: هر استان و شهرستانی در حال توسعه هستند. وی تاکید کرد: مسئولان در خط مقدم خدمت رسانی و رشد و توسعه هر استانی هستند، در این شهرستان مسئولان باید با پیگیری های ویژه و جهادی برای رفع مشکلات تلاش و کوشش کنند.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مدیری موفق است که برنامه داشته باشد، دچار روزمرگی نشود و از حداقل امکانات رفاهی نهایت استفاده را ببرد.

خدائیان در ادامه به موارد مطرح شده در خصوص حقوق معادن استان اشاره کرد و افزود: باید پیگیری شود تا حقوق معادن کشور در شهرستان تمام شود. و بعد در شهر خرج شد یا خیر؟

وی با انتقاد از اینکه در اکثر استان ها مسئولان ذیربط حقوق دولتی را به خوبی رعایت نمی کنند و زنجیره ای معیوب وجود دارد، ماموریت ویژه ای به بازرسی استان یزد داد تا با بازرسی فوق العاده حقوق دولتی معادن را بررسی کند. .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد؛ بازرسی کل استان یزد باید این مشکل را در کل شهرستان بررسی و نتیجه را اعلام کند و در صورت کوتاهی هر مدیر یا کارمندی در این زمینه تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

وی در ادامه به بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر اساس مأموریت رئیس قوه قضائیه، اجرای برجام بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. آغاز مأموریت نظارت و نظارت بر اجرای مصوبات انقلاب فرهنگی در دستور کار سازمان قرار گرفت و بازرسی انجام شد و از وزارتخانه ها خواسته شد تا تکلیف و اقدامات خود را اعلام کنند و بازرسی هم اکنون آغاز شده است.

در شورای اداری تعدادی از کارکنان شهرستان بافاق سوالات و مشکلات خود را از رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کردند که از جمله آن می توان به اختصاص یک درصد از درآمدهای معادن این شهرستان برای هزینه کرد در بافاق اشاره کرد. که مسئولان خواستار توجه ویژه در این زمینه شدند.

راکد ماندن پروژه احداث بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، حفر غیرمجاز چاه نیز از مهم ترین مواردی بود که در شورای اداری شهرستان بافق با دکتر خدائیان مطرح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید