اعزام کاروان های سلامت یزد به مناطق فقیرنشین / اعتبارات استانی در اختیار هلال احمر قرار می گیرد

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780745

حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اعزام کاروان های سلامت یزد به مناطق فقیرنشین گفت: اعتبارات استانی باید در اختیار هلال احمر قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محسن حرازی زاده صبح امروز در دیدار با مهران فاطمی استاندار یزد گزارشی از فعالیت های هلال احمر جهانی ارائه کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در سال های اخیر تلاش های خوبی در زمینه امداد و نجات و توانمندسازی و تامین نیروی انسانی و توانبخشی در صورت بروز حوادث و کمک های مردمی صورت گرفته است. خرید یک پهپاد جستجو و نجات اقدامات نجات به طور موثر و مثبت انجام شده است.

وی بیان کرد: ساختار سازمانی هلال احمر گزینشی و داوطلبانه است و نیروهای توانمندی را تربیت می کند، اگرچه تاج بسیاری از عملیات ها و فعالیت های هلال احمر را با مشکل مواجه کرده است اما آموزش های زیادی از طریق فضای مجازی ارائه شده است.

حرازی زاده گفت: تشکیل تیم امداد و نجات کوهستان و امدادرسانی در سیلاب و توانمندسازی نیرو بسیار حائز اهمیت است و تحولات خوبی در حوزه آموزشی و پژوهشی برای رفع نیازها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از ظرفیت های مهم در حوزه آموزشی، پژوهشی و توانمندسازی است و نسبت به سایر استان ها رتبه خوبی در این زمینه داریم و امیدواریم با کمک استان بتوانیم آموزش را توسعه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در حوزه جوانان افتخارات بزرگی به دست آمده و برنامه های مدونی برای کودکان در سطح مهدکودک ها و مدارس اجرا شده است.

وی افزود: خوشحالیم که در فعالیت های اجتماعی استان نقش داریم و اگر بتوانیم 1000 نفر را آموزش دهیم ظرفیت زیادی برای کاهش آسیب ها وجود دارد ضمن اینکه این آموزش ها می تواند به جامعه و خانواده ها منتقل شود.

حرازی زاده گفت: فعالیت های هلال احمر منافاتی با فعالیت های فرهنگی ندارد و در هر سنی می تواند در راستای برنامه های بسیاری در استان باشد و همه با حضور خود به این مجموعه کمک می کنند.

وی گفت: حضور خیرین در هلال احمر نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی است. البته این امر محدودیت هایی را در حوزه تاج جوانان ایجاد کرد، اما یک سری پتانسیل های جدید ایجاد کرد و ظرفیت های مهمی در حوزه های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: یکی از فعالیت های داوطلبان اعزام کاروان های سلامت به مناطق با شرایط نامساعد است که مورد استقبال قرار می گیرد. در کنار فعالیت ها، طرح نذرآب 4 را نیز اجرا کردیم و کمک هایی نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف رفع مشکلات منطقه غرب انجام می شود و سعی داریم مانند سال های گذشته کارهای درمانی خوبی انجام دهیم.

حرازی زاده گفت: علاوه بر این طرح هایی برای حمایت از فقرا اجرا شده و بسته های بهداشتی و معیشتی را در روستاها توزیع کرده ایم.

وی گفت: کارهای پزشکی برای مددجویان در حوزه درمان و توانبخشی سلامت و فعالیت داروخانه ها برای کاهش نگرانی ها در خصوص تامین دارو و فعالیت های مرکز مجتمع توانبخشی هلال احمر و برگزاری دوره های گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی می باشد. در میان آنها اقداماتی برای عموم مردم است.”

مدیرعامل هلال احمر یزد افزود: تشکیل خانه های هلال یکی از موضوعات مهم است که فلسفه وجودی این هلال ها ارائه خدمات در مناطق فقیرنشین و دورافتاده است.

وی گفت: آموزش افراد در حوادث و بلایا بسیار مهم است و می توانند خدمات خوبی را تا رسیدن به موقع و عدم اعزام نیرو ارائه دهند.

حرازی زاده گفت: فعالیت های روستایی و اجرای طرح هایی در قالب آموزش بانوان در طرح یاس از دیگر اقدامات است. هلال احمر نهادی خودجوش مردمی است و خانه هلال نیز ظرفیت مهمی در این راستا است، به ویژه با توجه به تعامل با جوانان، در دستیابی به اهداف، دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

وی افزود: آموزش فعالیت ها و اقدامات کمک های اولیه نقش مهمی در کاهش خسارات دارد و در این راستا دوره های عمومی و تخصصی و همچنین دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان دولت برگزار می شود.

مدیرعامل هلال احمر یزد گفت: اعتبارات استانی باید در اختیار هلال احمر قرار گیرد زیرا وضعیت اعتبارات خوب نیست و از نظر لجستیکی و تجهیزات مدیریت بحران و حضور ماموریتی باید تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید