گره گشایی از ذهن جوانان رسالت امروز معلمان دانشگاه است/ ضرورت تشکیل جبهه واحد در تشکل های دانشجویی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با جمعی از دانشگاهیان اردبیل به تشریح وضعیت علمی کشور پرداخت و گفت: پیشرفت امروز کشور مرهون ایثار است. و از خودگذشتگی جامعه نخبگان دانشگاهی که به جهاد علمی پرداختند، ایران را به قله های علم و فناوری رساندند.

وی به تحریم علمی دشمنان از زمان انقلاب اسلامی تا کنون اشاره کرد و گفت: فناوری متعلق به بشریت است اما دشمنان ما آن را انکار کرده اند.

امام جمعه اردبیل به اعتراف دشمنان برای مقابله با ملت قهرمان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی که دشمنان با جنگ نرم و سخت نتوانستند در اراده ملت ایران خللی ایجاد کنند، توطئه اقتصادی را برای زور به راه انداختند. ملت ما با گرسنگی و فشار اقتصادی

وی به شایستگی های انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ما افکار حاکم بر جوامع غربی را از بین برده و حجاب، منشور حقوق بشر غرب را متحول کرده است.


672154af 0ab4 4eeb b611 689bfede97b1 خبر خاکستری

آیت الله عاملی به آداب و سنن ملت ها و کشورها اشاره کرد و گفت: هر ملتی آداب و آیینی دارد و همه باید به آداب و سنن ملت ها احترام بگذارند، اما در کمال ناباوری دشمنان اسلام سعی کردند گلدسته های این ملت را از بین ببرند. مساجد در کشورهایشان. و با کسانی سروکار دارند که از ایران و روسیه حرف می زنند بی آنکه بدانند کلاهشان پشت جنگ است.

وی به حافظه تاریخی غرب از دموکراسی و صندوق رای اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از دهکده جهانی می شود همین مردم می گویند که سرنوشت دنیا را نمی توان به صندوق های رای کشورها گره زد، زیرا معتقدند قطار جهان باید به دست آمریکا برود.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: آمریکا به صراحت اعلام کرده است که دنیا بدون اسرائیل غاصب معنا ندارد و امنیت رژیم صهیونیستی امنیت آنهاست و اگر ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد مشکلات هسته ای آن نیز می تواند باشد. حل شود و این بدان معناست که مشکلات هسته ای ایران علمی نیست، بلکه سیاسی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آداب جنگ از ابتدای اسلام تا کنون پرداخت و گفت: رعایت حق آب، حمله نکردن به مجروحین جنگ و قطع نکردن درختان برای جنگ با دشمنان از آداب و رسوم جنگ است. از آغاز اسلام به یادگار مانده است.

امام جمعه اردبیل به محاصره همه جانبه ایران اسلامی توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: در این میان بیماران خاص ما به دلیل کمبود دارو جان خود را از دست دادند که آمریکا و غرب حقوق بشر را خفه می کنند.

وی به روشنگری های عمار یاسر در جنگ ها اشاره کرد و گفت: عمار باید با تبیین و روشنگری وارد میدان مقابله با زویر شود تا دشمنان با نفوذ وارد میدان نشوند.

آیت الله عاملی به مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: کشور در یک سیر نزولی وحشتناک قرار داشت که به موقع جلوی آن گرفته شد، اما امروز با مشکلات مهمتری مواجه شدیم.

وی به اتفاقات قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران نالایق کشور را به نابودی کشاندند و در برهه های خاصی قسمت بزرگی از ایران ویران شد که آخرین آن جدایی بحرین از ایران بود.


a5150774 48ac 471b 85fa 1523a41a9e84 خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل حفظ تمامیت ارضی کشور را یکی از مولفه های اقتدار کشور برشمرد و گفت: جوانان ما با فتح قله های علم و دانش پانصد سال عقب ماندگی علمی و گاها جبران می کنند. راه را هدایت کن.” .

وی به ضرورت تبیین دوران قبل از انقلاب و چهل و سه سال پس از انقلاب در محافل علمی اشاره کرد و گفت: امروز دو نسل در محافل علمی باید جوانان را روشنگری کنند تا همه بدانند ایران قبل از انقلاب کجا بوده است. انقلاب و اکنون کجاست. امروز؟

آیت الله عاملی خواستار تبیین انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه شد و گفت: اساتید و فرهیختگان نقش مهمی در تربیت جوانان دارند.

وی از ایده لیبرالیسم غربی یاد کرد و گفت: رهایی از غل و زنجیر، عقل، منطق و استدلال، از شلوار پاره و مدل موی که شایسته انسان نیست، هدیه لیبرالیسم به بشریت است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هر جا عقل گم شود، ریشه فضیلت اخلاقی نیز پژمرده می شود، گفت: افکار و اندیشه های مسموم از بمب اتم وحشتناک تر است.

وی با بیان اینکه غرب امروز به دنبال از بین بردن حسادت مردانه است، اظهار داشت: وقتی حسادت از جامعه ای برداشته شود مردانگی نیز از جامعه سلب می شود و وقتی مردانگی از جامعه ای سلب شود آن ملت نابود می شود.

این مبلغ اسلام مردان را غیرت خواند و گفت: غیرت بالاترین نقطه زندگی انسان است.

وی حوادث آخرالزمان را یادآور شد و گفت: بر اساس روایات و احادیث در آخرالزمان انذار و نهی جایگزین منکر می شود، فضایل به رذیلت تبدیل می شود و همه این مشکلات مصیبت هایی است که نسل ما به آن دست می زند. با امروز .نرم می کند

آیت الله عاملی به آخرین تاکتیک های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جنگ اقتصادی که کمر را می شکند و جنگ روانی که زنان را می سوزاند، دو جنگ مهم و اساسی است که ملت ایران با آن مواجه است، هر دو نابرابر و بسیار مهم است.


وی به جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این جنگ همه روزنه ها به روی ایران بسته شده و همه درهای مالی به شدت کنترل می شود.


35778cb6 5d68 4bb5 9025 221682216bdd خبر خاکستری

امام جمعه اردبیل به جنگ و فریب روحی و روانی اشاره کرد و با بیان اینکه دجال ظهور کرده است، گفت: تمام اوصافی که درباره دجال ذکر شد امروز در امپراتوری دروغ های رسانه ای دشمنان ظهور کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال ستاره عیب است گفت: نمازگزار از عبادت خود لذت نمی برد زیرا گرفتار عذاب الهی می شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه امروز پنجاه و هفت هزار کارشناس آمریکایی برای نشر اکاذیب با پول انداختن صف کشیده اند، گفت: جمهوی اسلامی ایران 43 سال است که از ایران چنگ و دندان نگهبانی کرده است.

وی به تمایزات علمی ایران اشاره کرد و گفت: دستیابی به فناوری ساخت موشک مافوق صوت نیازمند دانش علمی قوی است که جوانان ما به آن دست یافته اند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شیطان با سخنان زیبا مردم را فریب می دهد گفت: نباید اسیر هوی و هوس شد.

وی از دروغ به عنوان بزرگترین گناهان یاد کرد و گفت: امروز همه گناهان به عنوان دروغ در یک اتاق جمع شده اند تا با نفوذ در اذهان به اهداف برسند.

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود با انتقاد از اساتید دانشگاه، وعاظ و همه دست اندرکاران این تریبون گفت: نباید در مقابل هیاهوی توخالی به دشمنان میدان داد، بلکه باید با مشارکت و توجه حداکثری مشکلات را تبیین کرد. با نقشه دشمنان مخالفت کرد.


32e305f6 755a 4250 9bba e75903a327fb خبر خاکستری

وی به نقش اساتید دانشگاه در روزهای اغتشاش پرداخت و گفت: امروز رسالت اساتید دانشگاه گره گشایی از ذهن جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه در فضای مجازی تمایزی وجود ندارد، گفت: دانشگاه مرکز عقلانیت است و همه اساتید و نخبگان دانشگاه رسالت مهمی برای عقده گشایی دارند.

وی به نقش رهبری مقام معظم رهبری در مقابله با توطئه های دشمنان و برتری جویی کشور اشاره کرد و گفت: در زمان شاه دیکتاتوری بود و شاه یک کشور علناً سفارت می فروخت و نمایندگان مجلس نیز بودند. منصوب از دربار، ساواک و اشرف در حالی که امروز شاهد برگزاری انتخابات عادلانه در کشور هستیم.

امام جمعه تریبون اردبیل در خصوص نماز جمعه یادآور شد و گفت: نماز جمعه متعلق به مردم است و باید مطالبات مردم در آن منعکس شود تا مسئولان در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی از جامعه دانشگاهی خواست با برهان انقلاب اسلامی عفاف را در جامعه گسترش دهند، اراده حق را در جامعه اعمال کنند و بر جهان حکومت کنند.

آیت الله عاملی همچنین خواستار نقش آفرینی تشکل های دانشجویی با تشکیل جبهه ای متحد و خنثی سازی دسیسه های دشمنان در پیشرفت و ترقی کشور شد.


cf65332e 20a8 484c a67c a445727cca05 خبر خاکستری


fd6acde6 dfc8 46d9 b84a c7566e0fb134 خبر خاکستری


afaa5b1b d625 479d a47a c8c66453188c خبر خاکستری


5e2c0135 5ab2 4555 b1fc 27588eb10ac3 خبر خاکستری


34b4e243 916d 4bb9 a445 dab26c42e5d0 خبر خاکستری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید