تشکل های دانشجویی باید در بین دانشجویان احساس نگرانی ایجاد کنند/ بستر دانشگاه نیاز به کار فکری و توضیحی دارد.


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916302

25 آذرماه و روز دانشجو، سالروز نهضت بزرگ و تاریخی دانشجویانی است که فریاد استقلال طلبی آنان در شرایط خفقان و دیکتاتوری، استکبار ستیزی جهان برخاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ جنبش دانشجویی در ایران بر خلاف سایر جنبش های دانشجویی در سراسر جهان از اصولی چون استقلال طلبی، استکبار ستیزی و عدالت خواهی تشکیل شده است و تحقق این آرمان های مهم تنها با شناخت مسیری که دانشجو در آن قرار دارد و تبیین نیات اقدامات دشمن بزرگ این جنبش که استکبار است، جهانی است. غیر ممکن است. لذا عدم شناخت و تبیین موارد مذکور منجر به انحراف این جریان 70 ساله و در نهایت تبدیل آن به ابزار استکبار جهانی و جریان های سیاسی فرصت طلب و قدرت طلب می شود.


دانش آموز یکی از اعضای فعال جامعه است

فاطمه سادات ربیع هاشمی از فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سمنان در گفتگو با مرات با بیان اینکه جامعه ساکن نیست و مسیری را که رهبر فرزانه انقلاب تعیین کرده است طی می کند که برای آن 5 گام متفاوت وجود دارد، گفت: مراحل یعنی انقلاب و نظام سازی تکمیل شده و فداکاری ها و شجاعت های بی شماری این مراحل را طی کرده است.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: دانشجویان به عنوان افراد آگاه و هوشیار جامعه باید برای حفظ وضع موجود یعنی. روی پله دوم بایستد و برای ادامه و گذراندن مراحل بعدی برای رسیدن به مرحله تمدن تلاش کند.


832919cc 0906 43a7 8973 dc309b02fd34 خبر خاکستری

وی با اشاره به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در سال 1396 توسط رهبر انقلاب، اذعان داشت: مخاطبان بیانیه جوانان هستند و در نتیجه دانشجویان از مخاطبان اصلی این بیانیه هستند. بنابراین یکی از رسالت های مهم آن بر عهده تک تک دانشجویان است که این حرکت را حفظ و ادامه دهند.

خاخام هاشمی ادامه داد: اگر دانشجویان با چنین نگاه و رویکردی وارد دانشگاه شوند، از همان ابتدا نوع اعمال و برنامه های فرد با دیگران متفاوت می شود و در عین حال در زمان تحصیل علم، او به دنبال خودسازی است، شناسایی و برنامه ریزی شکاف های موجود در حرکت به سوی تمدن قرار می گیرد.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه دانشجوی متمدن خود را موظف به سایر دانشجویان می داند، تصریح کرد: چنین فردی علاوه بر تزکیه نفس، در ایجاد حرکت ها و تشکل هایی برای ایجاد کادرسازی برای انقلاب تلاش می کند.

وی با اشاره به ضرورت خودشناسی فعالان دانشجویی ابراز داشت: خودشناسی و رهایی از غربی ها و در مرحله بعد خودباوری و ایجاد نگاه واقع بینانه به وضعیت کشور، روحیه امید را در دانشجویان ایجاد می کند. .

خاخام هاشمی همچنین گفت: اگر دانشجویان علاقه مند به گفت وگو بپردازند و حقایق موجود را به درستی برای دیگران توضیح دهند، قطعا می توان دانش آموزان را با خود همراه کرد.

این فعال دانشجویی میزان دغدغه دانشجویان امروزی را کمتر از دانشجویان گذشته عنوان کرد و گفت: اگر دانشجویی از ابتدای ورود به دانشگاه برای آینده برنامه ریزی کند و عملاً خود را سرباز ببیند نه سربار; در این صورت است که سعی می کند خلأهای موجود را دریابد و برای رفع آنها گام بردارد. بنابراین بخش بزرگی از وظیفه تشکل های دانشجویی این است که دانشجویان را نگران مشکلات جامعه کنند.


طلبه مؤذنی است که باید جامعه را بیدار کند

محمدهادی تبار از فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرات اظهار کرد: دانشجو فردی است که دارای ویژگی های جوان بودن است که خاستگاه بسیاری از نقش های دانشجو در جامعه و زبان آموز بودن است. و جوینده علم . .

این فعال دانشجویی با اشاره به ویژگی هایی که رهبر انقلاب برای دانشجویان عنوان کردند، گفت: استقلال طلبی، عدالت خواهی و آرمان گرایی از ویژگی های بارز یک دانشجوی واقعی است که جوان بودن دانشجو نیز مؤید و انگیزه دهنده این ویژگی هاست.

وی با بیان اینکه مؤذنی که باید جامعه را بیدار کند دانش آموز است افزود: ویژگی های ذکر شده در هر جوانی می تواند وجود داشته باشد اما طلبه این موارد را در خود و از نظر فکری روی این ویژگی ها مستحکم کرده است، کند کار باعث می شود ویژگی های طلبه به آن نزدیک شود. جایگاهی که رهبر انقلاب برای دانشجویان در نظر گرفته اند.


3f5eef9c 33a1 470c abaf 90ea51dabaec خبر خاکستری

هادی تبار همچنین گفت: تحصیل، بهسازی و ورزش از دیگر ویژگی های لازم برای دانش آموزان از دیدگاه رهبر انقلاب است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه آرمان گرایی واقعی، عدالت خواهی و استقلال طلبی به درستی برای دانشجویان امروزی تبیین نشده است، گفت: این مشکل دانشجویانی را که دانشگاه را به صحنه اغتشاش تبدیل کرده اند تحریک کرده است. آنها یک ایده آل غیر واقعی برای خود تعیین می کنند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. گرچه این آرمان گرایی کاذب نیز از ماهیت مطالبه گری و استقلال طلبی دانش آموز نشأت می گیرد و می توان گفت که کار فکری و تبیینی مناسبی روی این دانش آموز صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر لزوم فضای سیاسی در دانشگاه ها تصریح کرد: جلوگیری از سیاسی شدن فضای دانشگاه منجر به سیاسی شدن این فضا و مطالبات سیاسی بدون عمق و ساختار مناسب می شود در صورتی که امروز تا حدودی شاهد چنین فضایی در دانشگاه ها هستیم.

هادی تبار با اشاره به لزوم داشتن ساختار و سازوکار برای ادامه ارتباطات اعضای یک تشکل دانشجویی پس از دوران دانشجویی، متناسب با تداوم ویژگی های آرمان گرایی و عدالت خواهی در افراد، تاکید کرد: مهم است که مردم بعد از دوران دانشجویی می توانند تریبونی برای فعالیت باشند باید خودشان را داشته باشند و با هر ظرفیت و مسئولیتی که دارند دلسوز نظام باشند.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: با توجه به اینکه یک دانشجوی فعال در یک سازمان چندین سال از بهترین سال های عمر خود را علاوه بر یادگیری به کار سازمانی اختصاص می دهد، در صورتی که سازمان مکانیزم کاری مناسب و برنامه محتوایی و فکری برای عدم غنی سازی سازمان داشته باشد. طرز فکر و رویکرد دانشجو در واقع بعد از دوره دانشجویی فرد را از ذهنیت آن سازمان جدا می کند.

هادی تبار همچنین گفت: برای حل مشکلات دانش آموزان و تصمیم گیری برای آنها، تصمیم گیرندگان و مسئولان باید کسانی باشند که از دانش آموزان هستند و دغدغه حل مشکلات آنها را دارند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه باید از فعالیت رسانه های خصمانه، هجمه های فکری استکبار و … جدا باشد، باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر به طور جدی تلاش کند و گفت: هر دانشجوی دغدغه مند و سازمان یافته باید خود را مرکز هستی در جهان بداند. دانشگاه.و همه غم و اندوهش بر محیط دانشجویی اش تاثیر بگذارد. اگرچه شاید نتوان به عنوان یک دانشجو مستقیماً با نفوذ فضای مجازی و رسانه های غربی مواجه شد، اما می توان کیفیت فضای دانشگاه را به آرمان های انقلاب تغییر داد و در نتیجه اصلاح کرد.


جنبش دانشجویی منفعل است

امید محمدی فعال دانشجویی دانشگاه سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرات با اشاره به اتفاقات سال 1332 که منجر به غسل ​​تعمید 16 آذر به نام دانشجویان شد، گفت: نزدیک به 70 سال از آغاز نهضت استکبار مبارزاتی می گذرد. ظهور جنبش دانشجویی، اما متأسفانه امروز یک تغییر ایجاد شده است، جنبش دانشجویی از یک عنصر فعال و موثر مانند دانشجویان در دوران انقلاب به یک عنصر خمیده تبدیل شده است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه امروز در دانشگاه ها گروه کوچکی از دانشجویان که حتی مطالبات و اعتراضات خود را به شکل بد و مبتذل بیان می کنند، تبدیل به فعال دانشجویی شده اند. وی ابراز کرد: به نظر می رسد در حال حاضر دانشجویانی که باید فعالان واقعی در دانشگاه و جامعه باشند در انزوا و انفعال به سر می برند.


9de05dce 2a89 4bc8 a248 40c45b1bf3b8 خبر خاکستری

وی افزود: اگرچه در اتفاقات اخیر جامعه جنبش دانشجویی و جریان مطالبه گری در مواردی مانند هفت تپه یا هپکو نقش آفرینی کرد اما با توجه به شرایط موجود این نقش ها و مشارکت ها کافی نیست.

محمدی با اشاره به دوران شیوع کرونا و انجام کارهای تشکیلاتی مبتنی بر فضای مجازی، گفت: این دوره می توانست به فرصتی تاثیرگذار تبدیل شود و البته کارهایی هم انجام شد؛ اما به نظر می رسد عدم حضور در دانشگاه ها در دوران اپیدمی کرونا و تاثیر فضای مجازی و رسانه های غربی بر جنبش دانشجویی و کار تشکلی دانشجویی تاثیر منفی گذاشته است.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: خلاء مسئله محوری و حل مسئله در بین فعالان و تشکل های دانشجویی به شدت احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه هویت اصلی و اول هر دانشجو هویت علمی و تحصیلی است، خاطرنشان کرد: دلیل حضور دانشجو در دانشگاه در درجه اول یادگیری است، بنابراین دانشجوی متشکل ابتدا باید پیگیر مشکلات درسی و تحصیلی خود باشد و سپس تحت سازمان مجموعه به کار.

محمدی با تاکید بر اهمیت تزکیه معنوی برای دانش آموزان به ویژه دغدغه اینجانب و دانشجویان انقلابی، تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره در دیدار با تشکل های دانشجویی و دانشجویان بر این مهم تاکید دارند.

این فعال دانشجویی با انتقاد از فضای انفعالی تشکل های دانشجویی انقلابی در روزهای اخیر گفت: امیدوارم 25 آذر و روز دانشجو امسال انگیزه ای باشد برای بیدار شدن روحیه استکبارستیزی دانشجویان و خروج دانش آموزان وطن دوست از عرصه های مختلف. حالت انفعال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید