گره گشایی با دستان توانمند جوانان انقلابی/ گروه های جهادی عطیه الهی به دیار شهادت در ایران


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878388

گروه های جهادی در کشور ما فرصتی ممتاز برای مسئولان برای انجام وظایف خود به صورت انقلابی است و باید از این ظرفیت به ویژه در مازندران بهتر و بیشتر استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ خودجوش بودن سازندگی در بین جوانان کشورمان و نقش این گروه های خودجوش در خدمت به محرومان و رفع بار محرومیت از دوش کارکنان دولت از ویژگی های منحصر به فرد ایران اسلامی است، ایشان خدمتگزاران کشور را پرورش دادند.

گروه های جهادی، تکیه گاه نظام اسلامی
برخورداری از روحیه جهادی و حکومت داری به ویژه در سطح گروه های جهادی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری به جوانان و نیروهای انقلاب بوده است، ایشان مقام معظم رهبری هستند.

عصر تاج و تخت نمونه بارز درخشش گروه های جهادی بود که در مراحل مختلف از ضدعفونی کردن اماکن عمومی تا ساخت ماسک و تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و همچنین در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه و کمک به سیل زدگان و اسکان برای نیازمندان از جمله اقدامات گروه های جهادی است. با شیوع ویروس ننگین کرونا، بسیاری از اقشار و اقشار تحت تاثیر قرار گرفتند، بسیاری از مردم بیکار ماندند و دچار مشکلات شدند، اما گروه های جهادی نشان داده اند که همیشه در کنار مردم هستند و برای کاهش نگرانی ها و مشکلات آنها به ویژه نیازمندان و نیازمندان. محروم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

در این مدت بسیاری از کسب و کارها برای چند روز تعطیل شد، اما برای جهادگران این اوج کارشان بود و شبانه روز تلاش کردند تا نشان دهند علاوه بر فعالیت های پژوهشی جوانان و طلاب حوزه های علمیه خود، همیشه مشغول به کار هستند. با مردم و خدمت. آنها آماده اند تا این حرکت مورد توجه جدی مسئولان به ویژه در استان مازندران قرار گیرد.

توانایی معجزه آسای جهادگران در کشور
در حال حاضر بیش از 42 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می کنند و باید اذعان داشت که دولت ها هیچ گاه توجه چندانی به این ظرفیت پویای مردم نداشته اند و رویکرد دولت آیت الله رئیسی برای احیای روحیه جهادی در دستگاه ها نوید تقویت جهادی را می دهد. کشور است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی چند روز پیش در اجتماع مردمی هسته های جهاد و پیشرفت در سالروز تأسیس جهاد سازندگی توسط امام خمینی (ره) در حسینیه جماران سخنرانی کرد و گفت: از زمان شروع دولت خلاء وجود داشته است. من احساس جهاد کردم و بر همین اساس به دنبال احیای جهاد رفتم، گفت: نهضت جهاد باید به عنوان خط شریفی که امام راحل پایه گذاری کرده و ثمرات زیادی برای کشور دارد، احیا شود. آیت الله رئیسی ادامه داد: دولت نیاز به احیای وزارتخانه یا تشکیلات دارد، مقرر شد جهادگران همچنان در عرصه جهاد باشند و دولت با سه وظیفه ویژه هدایت، مساعدت و نظارت بر فعالیت آنها نظارت داشته باشد.

رئیسی بقای برخی پروژه ها را محصول فرآیندهای پیچیده اداری خواند و گفت: امروز 50 سال پروژه نیمه تمام در کشور داریم و اگر حرکت جهادی نباشد باز هم شاهد عقب ماندگی خواهیم بود. ■ منطقه.”

گروه های جهادی، برکات الهی در ایران و مازندران
در روزگاری که گروه های جهادی با الهام از انگیزه های زیبای الهی برای خدمت به محرومان و مردم عادی، به سرزمین ما شخصیتی منحصر به فرد بخشیده اند، دولت ها در همه کشورها برای داشتن چنین جوانان خوش نیتی تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز اهمیت فعالیت های جهادی امروز را در ارائه خدمات به اقشار ضعیف جامعه از جمله ارزش های اسلامی و انقلابی و راه شهدا برشمرد و گفت: این نقطه عطفی در ادامه راه است. انقلاب اسلامی به ویژه برای اقشار آسیب پذیر.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه امروز گروه های جهادی در عرصه عدالت خواهی در مبارزه با ولیعهد، فعالیت های دیپلماتیک، مقابله با آسیب های اجتماعی و از همه مهمتر مقابله با رانت های اقتصادی نقش اساسی دارند، افزود: امام خمینی (ره) ره) انقلاب جمهوری اسلامی ایران انقلاب مستضعفان تلقی می شد و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع راهبردی تاکید داشتند، لذا باید همواره به اقشار ضعیف، آسیب دیده و محروم جامعه توجه ویژه داشت.

تعداد گروه های جهادی مازندران
فرمانده سپاه کربلای مازندران تعداد جهادگران استان را پنج هزار نفر ذکر کرد و گفت: این گروه ها در حوزه های مختلف خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: امیدواریم با خدمت به جهادگران و مسئولان و خدمت بی منت توطئه های دشمن را شکست دهیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه ماموران به جمع جهادگران پیوستند، افزود: این در حالی است که در سال های گذشته جهادگران از حمایت دستگاه های اجرایی گلایه داشتند و در سال گذشته نیز شاهد حمایت کارکنان دولت بودیم.

وی افزود: امروز برخلاف دولت گذشته، علاقه روسای دستگاه های اجرایی دولت سیزدهم برای حمایت و تعامل با گروه های چهاردهم افزایش یافته است و قطعا با همکاری خدمات عمومی و تخصصی از گروه های جهادی به محرومان و محرومان “استان در حال عملیاتی شدن است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تشکیل بسیج سازندگی را یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای بسیج جوانان کشور برای سازندگی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر، تعامل با ارگان ها و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای طرح های عمرانی پروژه های محرومیت زدایی و خدماتی . این برای مناطق محروم ضروری است.

وی روحیه خلاقیت و مسئولیت پذیری در بین جوانان گروه های جهادی را منحصر به فرد دانست و ادامه داد: تداوم ارزش های بسیج و ایجاد روحیه جهادی و انتقال آن به عرصه های کار، تلاش و سازندگی از اهداف گروه های جهادی است.

فرار از ناکجاآباد یک تاکتیک جهادی است
محمد فاطمی، فعال اجتماعی، وجود گروه های جهادی را بزرگترین امتیاز کشورمان می داند و می گوید: وجود جوانان با انگیزه و بدون هیچ چشمداشتی از نعمت های ویژه خداوند است و باید به این نعمت به عنوان یک موهبت نگاه کرد. از شهدای این سرزمین

وی یکی از بهترین راه های پیشرفت و خودسازی در عمل را حضور جوانان در عرصه های جهادی و سازندگی عنوان کرد و گفت: اردوهای جهادی بهترین عرصه برای آموزش و خودسازی مبتنی بر خدمت به محرومان و محرومان است. مظلوم واقع شده است و می تواند منبع ارزشمندی برای آینده این جوانان در کشور باشد.

این فعال اجتماعی افزود: یکی از نکات برجسته مقام معظم رهبری تشویق، گسترش و ترویج کار جهادی است و در گام دوم انقلاب تقویت و توسعه حرکت های جهادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همه جهادگران باید باس باشند و همه باید برای اجرای این پیام تلاش کنند.

وی ترویج شعار عدالت خواهی برای جهادگران را از دیگر محورهای مقام معظم رهبری بر جهادگران دانست که لازمه این گفتمان و تقویت جریان جهادی در جامعه است. خدمت، کارآمدی، روحیه جهادی و نقش مهم گروه های جهادی به نمایش گذاشته شد که نمونه های اخیر آن سیل و ویروس کرونا بود که بسیج مردمی و ایجاد تفکر جهادی توانست بسیاری از مشکلات را حل کند و بحران را از جامعه دور کند.

فاطمی در پایان افزود: گروه های جهادی در طول این سال ها عملکرد درخشانی برای بازگرداندن امید و نشاط به بینوایان داشته اند. این رویکرد باید با قدرت ادامه یابد. بحمدالله آیت الله رئیسی و دولت ایشان عمیقاً به گروه های جهادی اعتقاد دارند و از ظرفیت این موهبت الهی استفاده می کنند و امیدواریم در میدان عمل از این ظرفیت کم نظیر استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید