“کاسمی آسکیانی”؛ الگوی رشد جهادی / فرزند انقلابی صالح و دانشمند دیار آفتاب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در دنیای امروز که آثار مخرب فرهنگ غرب نه تنها بر جامعه ایران بلکه جامعه جهانی را نیز متاثر می کند و با ابزارهای رسانه ای جدید و متحول سعی در بکارگیری الگوهای مد نظر خود برای توسعه مبانی فکری و دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی دارد. به‌عنوان نماینده خاص نسل جوان، معرفی الگوی متعالی و کاملی که آنها را هدایت کند و سعادت و موفقیت دنیوی و فراتر از آن را در همه عرصه‌های زندگی به ارمغان آورد، برای نسل آینده میهن اسلامی ضروری است. الگویی که روح اعتماد به نفس، توکل به اراده الهی و جهاد در راه اهداف متعالی را در ذهن جوانان آغشته و مجسم کند.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار معلمان با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که دانش آموزمان هویت ملی پیدا کند، گفتند: حس اعتماد به نفس ملی پیدا کنید. بچه ما از اعماق وجودش با مفاخر مملکت آشنا بشه این چیزیه که امروز نیست افتخارات زیاد حالا اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی رو آورد ارزش وجودی که این مرد ، این جوان هم جوان بود، می دانند چند درصد، رونالدو را می شناسند، چند درصد، چرا ما جوایز ملی خود را نمی دانیم؟ بسیار مهم است که بخشی از آنچه ما هویت ملی می نامیم، شناخت افتخارات ملی، گذشته علمی، گذشته سیاسی، گذشته بین المللی است..»


bee2c127 4e57 42e8 9154 8b3df70cc867 خبر خاکستری


دکتر کاظمی آشتیانی کیست؟

دکتر سعید کاظمی آشتیانی از مفاخر استان مرکزی اهل آشتیانی و متولد 1340 ریاست پژوهشکده رویان و پژوهشکده جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود. فناوری و تکثیر سلول های بنیادی نقش مهمی در توسعه پزشکی تولید مثل در کشور داشته است.

کاظمی آشیانی در طول عمر کوتاه خود در عرصه علمی و مدیریتی موفقیت های بسیاری را برای خود و کشور به ارمغان آورد، پژوهشکده رویان جهاد یکی از مهمترین مراکزی است که در سال 1370 تأسیس شد و علاوه بر آن به سرپرستی وی کاظمی آشتی فعالیت می کند. با ریاست پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران نیز حضور پررنگی در فعالیت های علمی داشت..

چاپ ده ها مقاله در مجلات علمی داخلی و بین المللی، انجام چندین طرح پژوهشی ملی، تدریس در دانشکده ها، تالیف کتاب، راه اندازی گروه های پژوهشی در شاخه های مختلف علوم پزشکی، برگزاری چندین جشنواره بین المللی جنین، داوری جشنواره های علمی و سردبیری مجله پژوهشی. یک جمله است یکی از ویژگی های منحصر به فرد او توجه به کاربرد دانش و فناوری در درمان است.

18 مهر 1362 اما به پاس خدمات ارزنده این دانشمند برجسته، دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس پژوهشکده سلولی (رویان) در چهارمین همایش چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد..


67072ff0 c6f3 48e3 9a71 8b6ad266b94a خبر خاکستری

دکتر سعید کاظمی آشتیانی در 14 آذر 1384 در سن 44 سالگی به لاهه سفر کرد و مقام معظم رهبری در بخشی از پیام درگذشت دکتر کاظمی آشتیانی فرمودند: به کشور قول می دهند..»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین 95، حتی در بین نمازگزاران و مجاوران حرم رضوی، برای دکتر سعید کاظمی از کلمه «شهید» استفاده کردند و نام وی را در کنار نام علما به عنوان شهید تهرانی ذکر کردند. “شهدای هسته ای چیست” ما در زمینه سلول های هسته ای پیشگام او بودیم که بسیار هم حساس است، کاری که شهید تهرانی در کار پیشکسوت خود پیشگام بود، کاری که شهید کاظمی در زمینه سلول های بنیادی پیشگام خود بود یک کار بسیار عالی.”

شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی زحمات و دستاوردهای فراوان دانشمند فرهیخته دکتر سعید کاظمی آشتیانی و ارج نهادن به مقام علم و دانش، اعطای جایزه علمی «دکتر کاظمی» را که یک جایزه بین المللی است تصویب کرد. جایزه در زیست شناسی دانشمندان برجسته در این زمینه هستند.


پژوهشکده رویان، دستاورد جهاد علمی، دکتر کاظمی آشتیانی

پژوهشکده رویان که توسط شهید کاظمی آشتیانی تأسیس شده است، یکی از معدود مراکز تحقیقاتی در ایران است که با توجه به تحقیقات پایه در دانش و دستاوردهایی مانند دستیابی به توانایی تولید سلول های بنیادی جنینی انسان پس از 8 تا 9 کشور توسعه یافته و تولید برای اولین بار حیوانات را در منطقه شبیه سازی کردند. برگزاری همایش و جشنواره بین المللی معتبر در زمینه پزشکی باروری و سلول های بنیادی همواره مورد توجه مجامع علمی و رسانه های خارجی بوده است. آنها مستقیماً از نتایج تحقیقات و خدمات او بهره بردند.

به گفته محققان رویان، نام جمهوری اسلامی ایران پس از آمریکا، استرالیا، سوئد، انگلیس، هند، کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور از معدود کشورهایی است که قادر به تولید، پرورش و انجماد ساقه های جنینی انسان است. . سلول ها. اتفاقی که در ابتدا جامعه علمی جهان و حتی همکاران ایرانی رویان با بدبینی و بی اعتمادی مواجه شدند، اما با ارائه مقالات علمی، همه با تعجب و تحسین موفقیت بزرگ و دستاورد تاریخی رویان را تایید کردند..

ایران یکی از اولین و پیشرفته ترین کشورهایی بود که وارد دنیای جدید سلول های بنیادی شد. پژوهشکده رویان که به عنوان مرکز تحقیقاتی کشور در زمینه سلول های بنیادی و درمان ناباروری فعالیت می کند، امروز موفق شد ایران را در چند کشور اول جهان در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در سلول درمانی به دنیا معرفی کند..


ba599bc3 21e7 429e a7b0 776c1a7808da خبر خاکستری

رهبر معظم انقلاب در تیرماه 1365 در بازدید از پژوهشکده رویان درباره موفقیت این مجموعه فرمودند: «پژوهشگاه رویان مؤسسه موفق و نمونه کامل و چشمگیر خواسته های انسان بود. به همین دلیل به مرحوم سعید کاظمی علاقه زیادی دارم و همچنان برای این جوان عزیز قدردانی می کنم و در دل و ذهنم جای می دهم. حرکت او، روش کار، مدیریت، پیگیری او مجموعه کاملی از چیزهایی بود که انسان دوست دارد و می خواهد.

اگر بخواهم این الگوی مورد نظر را در یک جمله ارائه کنم این است: ترکیب علم، ایمان، تلاش. علم را جدی می گرفتند و ایمان و عبادت و تقوا را; نه به عنوان کارگردان، بلکه به عنوان یک عنصر کلیدی در متن مجموعه و در بافت اثر. و این خستگی را فراموش کردند که فکر می کنم مرحوم کاظمی جان و سلامتی خود را در این راه گذاشت.»


دکتر کاظمی آشتیانی مردی اهل دیار فرهیخته شهر آفتاب است

دکتر کاظمی آشتیانی اهل دیار آفتاب بود. استان مرکزی یکی از استان‌های نخبه‌پرور کشور است که از بین بیش از 4500 مفاخر کشور جزء چهارمین (1100 نفر) مفاخر کشور است که نشان‌دهنده اهمیت این منطقه در فرهنگ و از این رو این استان از نظر علمی، مذهبی و فرهنگی مختلف است. در طول تاریخ به عنوان مهد مشاهیر کشور بهشت ​​مشاهیر نامیده می شود.

آشتیان نیز یکی از شهرهای باستانی استان مرکزی است که هویت مذهبی و قدمت تاریخی دارد. مهد مردم و مشاهیر بزرگ تاریخ علمی، سیاسی و ادبی کشور به ویژه در دو قرن اخیر.

قهرمانانی چون میرزا حسن آشتیانی، دکتر محمد قریب، دکتر عبدالعظیم قریب، دکتر عبدالکریم قریب، عباس اقبال آشتیانی، پروین اعتصامی و علامه سید جلاد جلال الدین آشتیانی و دکتر کاظمی آشتیانی از ادبا و فرهنگیان هستند. آشتیان.

مستند «تاریخ آینده» ساخته محمد حبیب منصور و مستند «فرزند صالح انکلاب» ساخته مهدی نوری تاجر درباره فعالیت های کاظمی ساخته شده است. «داستانی از رشد به کوشش ناصر مولایی» نیز به همین ترتیب منتشر شد. برای آشنایی بیشتر با شخصیت دکتر کاظمی آشتیانی و در درس دهم کتاب فارسی پایه هفتم از این دانشمند برجسته یاد شده است..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید